۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۴۵۶۲۶۱
مدیر حوزه علمیه مازندران:

پیاده روی اربعین حسینی به رخ کشیدن عظمت شیعه به جهانیان است

مدیر حوزه علمیه مازندران پیاده روی اربعین حسینی را به رخ کشیدن عزت و عظمت امت اسلامی به ویژه شیعیان به جهانیان است.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه ستاد اربعین، گفت: اربعين سرّی از اسرار الهي است که هيچ کس به عمق اين سرّ عظيم پي نبرده است.

وی با بیان این که فداکاري هاي امام حسين(ع) دين را زنده کرد و نقش آن امام در زنده نگه داشتن دين اسلام کاملاً ويژه و منحصر بفرد است، افزود: حماسه ها و فداکاري هاي امام حسين(ع) را بايد زنده نگه داشت و گراميداشت اربعين تلاشي در جهت زنده نگه داشتن دين اسلام و مبارزه با دشمنان دين و معنويت است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که مصائب امام حسين(ع) براي هيچ يک از پيامبران و ائمه پيش نيامده است، ادامه داد: مصيبت امام حسين(ع) و حوادث کربلا از همه مصيبت ها بزرگ تر و سخت‌تر بوده و اين عوامل نشان مي دهد که گراميداشت اربعين حسيني گراميداشت دين اسلام است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به همسويي پيام های عاشورا و اربعين در احيای معارف الهي و مبارزه با ظلم و جور زمانه، افزود: اربعين نمادي براي تداوم نهضت عاشورا است و روزي است که نام امام حسين(ع) بار ديگر مطرح مي‌شود و هدف اصلی اهل بيت(ع) نیز ماندگاری اين نهضت بوده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که محرم و صفر بينش و بصيرت صحیح را براي بشریت تبیین می کند، گفت: اربعین حسینی نماد تجلی وحدت امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری به ظرفيت هاي تبليغي ارزشمند اربعين حسيني در بزرگداشت شعائر تشيع اشاره کرد و افزود: امت اسلامی به ویژه شیعیان باید با گرامیداشت اربعین حسینی با معرفت، بينش و بصيرت حسيني همياري و همگامي خود را با اهل بيت(ع) اعلام کنند.

وی با بیان این که در روز اربعين زيارت عارفانه امام حسين(ع) اجر و قرب فراواني نزد خداوند دارد و چشم دل انسان را به سوي معنويت باز مي کند، افزود: در اربعين بود كه حركت‌هاي بيداربخش خانداني كه به اسارت رفته بود، به شكل ديگري جلوه‌نمايي كرد و با حضور در مزار امام حسين(ع) تعدادي از ياران و دوستداران ائمه(ع) مردم را به سوي مزار و قبر امام حسين(ع) جلب و جذب كردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين‌که ابلاغ رسالت خون شهداي کربلا از فلسفه‌هاي زيارت اربعين است، گفت: در زيارت اربعين به فلسفه شهادت اباعبدالله الحسين(ع) و حرکت نوراني حضرت اشاره شده است.

وی با اشاره به تبيين بحث ولايت و ولايت‌مداري در زيارت اربعين، گفت: اگر جامعه پيرامون ولايت حرکت کند موفق و پيروز مي‌شود و به اهداف خود مي‌رسد و اگر حول اين محور حرکت نکند جامعه متلاشي مي‌شود فرقه، فرقه‌گرايي و نحله‌ها به وجود مي‌آيد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بيان اين‌که امام حسین(ع) ورثه انبياي الهي است، گفت: براساس زيارت اربعين، امام حسين(ع) براي به پا داشتن اهداف تمام انبيا و اولياي الهي به شهادت رسيد و به احياي دين پرداخت.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که عاشورا، زمانه خون و ايثار و اربعين، بهانه تبليغ و پيمان است، تصریح کرد: در عاشورا امام حسين(ع) با تاريخ سخن گفت و در اربعين، تاريخ پاي درس سید و سالار شهیدان  نشست.

وي با اشاره به این که اربعين نقش بسيار مهمي در زنده نگه داشته شدن دين اسلام داشته است، ادامه داد: اربعين داراي ظرفيت بسيار بزرگي است که امروز نيز شاهديم ميليون‌ها زائر از اقصي نقاط جهان از نجف اشرف به سمت كربلاي معلي می روند و اين اجتماع بزرگترين اجتماع در عالم تشيع و عالم اسلام است، به همین دلیل بايد از ظرفيت اربعين كمال استفاده در جهت معرفي قيام امام حسين(ع) به تمام عالميان صورت بگيرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که اربعين روز برافراشته شدن پرچم پيام شهادت كربلا و روز بازماندگان شهدا است، افزود: اربعين روزي است كه در اين روز با تدبير الهي خاندان پيامبر(ص) ياد نهضت حسيني را براي هميشه جاودانه کردند.

وی با تأکيد بر حفظ ياد و آثار شهادت امام حسين(ع) و يارانش براي نسل هاي بعد، گفت: درسي كه اربعين به ما مي دهد اين است كه بايد ياد حقيقت و خاطره شهادت را در مقابل طوفان تبليغات دشمن زنده نگهداريم.

مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: اربعين روز تجليل از كاروان اسرا است كه كتاب تاريخ عاشورا را براي مردم، شهر به شهر خواندند و گروه گروه مردم را بيدار كردند، مردمي كه به خواب غفلت فرو رفته و از تبديل شدن امامت به سلطنت غافل بودند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری ادامه داد: حكمت اربعين امام(ع) مثل همه اربعين هاي تكويني و تشريعي، آن است كه واقعه دلخراش عاشورا را كه تنها ساعاتي كوتاه، آن هم در يك روز اتفاق افتاد و ممكن بود اصلاً كسي متوجه آن نشود، از سوي كاروان اسرا به گوش همگان رسانده شود.

وي با بیان این که پيام اربعين، يعني پيام صبر و مقاومت، پيامي كه اصلي ترين اثرش تجديد عهد با آرمان‌هاي بزرگ امام حسين(ع) است، افزود: امسال نیز عاشقان سید و سالار شهیدان با شرکت در کنگره عظیم پیاده روی اربعین حسینی بار دیگر با آرمان های آن امام تجدید پیمان خواهند کرد./950/202/ب2

ارسال نظرات