۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۴۵۷۳۸۸
مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری ویس خبر داد؛

برگزاری امتحانات هفتگی و درس های پژوهشی برای طلاب

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری (ع) ویس با اشاره به فعالیت های طلاب این مدرسه در اربعین حسینی گفت: برگزاری امتحانات هفتگی و درس های پژوهشی برای طلبه ها از فعالیت های سال تحصیلی جدید در راستای ارتقای علمی طلبه های مدرسه است.
حوزه علمیه

حجت الاسلام حسن پوریان، مدیر مدرسه علمیه  امام حسن عسکری (ع)ویس، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تعداد پایه های تحصیلی این مدرسه در سال تحصیلی جدید، گفت: در حال حاضر 26 طلبه در پایه های دوم، چهارم، پنجم و ششم حوزوی در این مدرسه به تدریس می پردازند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) ویس با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید سعی داریم با امتحانات هفتگی طلبه ها را برای امتحانات اصلی و بالا بردن سطح علمی آماده کنیم، ابراز داشت: در هر پایه تحصیلی یک درس پژوهشی برگزار که بصورت مستمر از طلبه ها تحقیق در موارد مختلف پژوهشی گرفته خواهد شد.

این مقام مسؤول در ادامه گفت: با توجه به این که اکثر طلبه های مدرسه عرب زبان هستند؛ بنابراین کلاس های منبر و روضه خوانی از سوی حجت الاسلام ذهبی برگزار و همزمان با این دوره، 15نفر از طلبه ها در دوره های کلامی از سوی دفتر تبلیغات شرکت می کنند.

حجت الاسلام پوریان با اشاره به فعالیت مدرسه در دهه دوم محرم و فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: با توجه به اینکه شهر ویس و ملحه عرب نشین هستند، موکب ها بصورت مستمر در سطح شهر فعالیت دارند و در این باره امام جمعه و شهردار ویس با بازدید از مرز چزابه، همچون سال گذشته در تدارک مستقر شدن موکب برای زائران حسینی هستند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت طلبه با استعداد در زمینه های فرهنگی وکلامی در نیاز های ضروری جامعه افزود: با توجه به جغرافیای بومی خوزستان به ویژه اهواز موضوع وهابیت بسیار مهم و حضور افراد عرب زبان مسلط به مباحث دینی در این زمینه بسیار ضروری است./9456/303/ب3

ارسال نظرات