۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۴۵۸۸۹۲
استاد حوزه علمیه قم:

مراکز آموزشی زمینه ترویج ارزشها را در جامعه فراهم کنند

استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر فضای آموزشی کشور به سمتی رود که ارزشها آموخته شود روح انسان کوچک نمی شود و می تواند به مقامات ارزشمند و متعالی دست پیدا کند.
حجت الاسلام انصاری قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی انصاری قمی، استاد حوزه علمیه قم امروز در محفل بصیرتی و معرفتی که در شبستان آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد اظهارداشت: حضور در این مجالس ارزشمند و گرانقدر است که ضرورت دارد بهره گیری شایسته ای از آن صورت دهیم.

وی تصریح کرد: انسان باید مراقب اعمال و رفتار خود باشد تا گرفتار هوا و هوس دنیایی نشود که ضرورت دارد به فکر سرای آخرت خود باشیم که باید از این سرای هستی برویم.

حجت الاسلام انصاری قمی تربیت صحیح را زمینه ساز ارتقای جایگاه انسان دانست و بیان داشت: شخصیتی که انسان را تربیت می کند مهم بوده و زمانی است که انسانهای کوچک فرد کوچکی را پرورش می دهند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد به تربیت فرزندان خود توجه داشته باشیم که ساختن شخصیت فرزندان از اهمیت بسیاری برخوردار است و ضرورت دارد دقت ویژه ای در این مسیر ارزنده صورت دهیم.

استاد حوزه علمیه قم اظهارداشت: نیاز است در فعالیتهای مراکز آموزشی بازنگری صورت گیرد که در دانشگاهها دنبال مدرک تحصیلی هستند و مدارس نیز امید را از دانش آموزان گرفتند اما مکتب خانه های گذشته بسیار اثرگذاری داشته و اصول دین و اخلاق را آموزش می دادند.

وی با بیان این که بعضی از انسانها به مراتب والایی در نظام هستی دست پیدا می کنند، گفت: پیامبر گرامی اسلام، امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) را ساخته و به دنیا معرفی کرده است.

حجت الاسلام انصاری قمی تصریح کرد: انسان پیچیده معرفی شده است و ضرورت دارد مراقبتهای شایسته ای صورت دهیم تا حجابها از جلوی ما کنار رود تا زمینه ساز ارتقای مراتب انسان شود.

وی با اشاره به این که اگر کسی به شناخت و قرب به خداوند متعال توجه کند حضرت حق همه چیز را به او می دهد، گفت: انسان در هر بخشی زحمت می کشد می تواند خود را بالا ببرد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: انسانی که روح دارد باید با حضرت حق در ارتباط باشد که جسم هم کشیده می شود و جسم در اختیار روح است که وقتی بلند باشد جسم هم پرواز می کند.

حجت الاسلام انصاری قمی اظهارداشت: اگر فضای آموزشی کشور به سمتی رود که ارزشها آموخته شود روح انسان کوچک نمی شود و می تواند به مقامات ارزشمند و متعالی دست پیدا کند.

وی ادامه داد: مراکز آموزشی ما برای تاریخ اهمیتی قائل نیستند که اگر مطالعات تاریخی داشته باشیم نسبت به بسیاری از امورمختلف آگاهی لازم را داریم و امور ناشایستی که عده ای به دنبال ایجاد آن هستند را توجه نمی کنیم.

وی با بیان این که دنیامحوری مانع سعادت و تعالی انسان می شود، گفت: ضرورت دارد از دنیامحوری دوری کرده و همواره به دنبال دنیا و آخرت خود باشیم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان باید تلاش شایسته ای صورت دهد تا زمینه تغییر را در وجود خود فراهم کند که می توانیم از ظرفیتها و فرصتهایی که در اختیار ما قرار دارد نهایت بهره برداری را داشته باشیم.

گفتنی است، همزمان با ماههای محرم و صفر، ویژه برنامه های معرفتی و بصیرتی در امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد شهرستان آمل برگزار می شود./1314/202/ب3

ارسال نظرات