۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۴۶۱۲۷۴
حجت الاسلام والمسلمین مقری

اعمال عبادی، انسان را لایق رحمت الهی می کند

حجت الاسلام مقری با بیان اینکه اعمال عبادی ما را لایق رحمت الهی می کند، گفت: نماز و روزه انسان را قابل و لایق می کند چنانکه دیگر زبان نیست که از خدا چیزی می خواهد بلکه لطف و استعداد ایجاد شده در ما از خداوند طلب می کند.
دعا کردن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام اسماعیل مقرّی، عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی، شنبه شب در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع)، اظهار کرد: اغلب زیارتنامه هایی که در حرم های مطهر اهل بیت(ع) می خوانیم چون صادره از معصوم است دارای نکات ظریف معرفتی از آموزه ها و دستورات دینی است.

وی افزود: در زیارت امام حسین(ع) چنین از خدا می خواهیم که امام حسین(ع) را به گونه ای تحت رحمت خودش قرار دهد که ذکر و یاد ایشان را در تاریخ ماندگار کند و نصرت خود را شامل حال امام کند.

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی بیان کرد: نعمت بزرگ خدای متعال به نبی مکرم اسلام(ص) شرح صدر و توسعه ظرفیت لازم برای ابلاغ رسالت و همچنین ظرفیت تحمل شدائد و سختی ها در انجام مأموریتشان بود، که در سایه این ظرفیت وسیع، پایداری و صبوری نام و یاد رسول خدا بلند آوازه شد و امروز در همه کره زمین نام حضرت محمد(ص) را بر بلندای مساجد می شنویم، این همان وعده الهی است.

حجت الاسلام مقرّی تصریح کرد: این وعده الهی و قانونی غیرقابل تشکیک است؛ خداوند کسی که دین خدا را یاری کند، خدا او را تنها نمی گذارد و مقرر فرموده است که راه انبیاء و راه حق غلبه پیدا کند.

وی بیان کرد: راه سیدالشهداء راه حق، ایمان و فضیلت بود، از این رو استعداد این را دارند که نصرت، یاری و تأیید الهی شامل حالشان شود.

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با اعتقاد و یقینی که داشت جهاد کرد، با فداکاری، اخلاص، صبر، شجاعت و استقامت قابلیتی پیدا کردند برای همان چیزهایی که در زیارتنامه ایشان می خوانیم.

وی در بخش دیگر سخنانش عنوان کرد: تصور ما از از دعا طلب حاجت و خواسته ای است که در قالب یک لفظ عربی یا فارسی بر زبان ما جاری می شود و استجابت دعا را برآورده شدن حاجت و خواسته ای که بر زبان جاری کرده ایم، می دانیم.

حجت الاسلام مقرّی خاطرنشان کرد: این تمام حقیقت دعا نیست بلکه افزون بر استجابت خواسته مان، چیزهای دیگری از خداوند دریافت می کنیم، ضمن دعا استعداد و قابلیتی در رفتار و طرز فکر ما ایجاد می شود که بعد از آن قطعا لطف و رحمتی از سوی خدا به انسان می رسد در واقع این نوعی برآورده شدن نیاز است.

امام جمعه سابق نیشابور عنوان کرد: به طور مثال نماز خواندن به تدریج در انسان قابلیت و استعدادی به وجود می آورد که باعث تفضّل و لطفی از خدا به انسان می شود، در واقع با زبان استعدادطلبی از خداوند چیزی را می خواهیم.

وی با بیان اینکه اعمال عبادی ما را لایق رحمت الهی می کند، عنوان کرد: نماز و روزه انسان را قابل و لایق می کند چنانکه دیگر زبان نیست که از خدا چیزی می خواهد بلکه لطف و استعداد ایجاد شده در ما از خداوند طلب می کند.

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی خاطرنشان کرد: گاهی با زبان جسم، گاهی با زبان استعداد، گاهی با زبان آفرینش از خداوند مطالبه رحمت و تفضل می کنیم، در همه حال دستگاه تنفس، گوارش، قلب، گوش و چشم ما فعال هستند که بر اساس آن نیازهای طبیعی برای ادامه حیات برآورده می شود و این فضل الهی از طریق زبان آفرینش است./1308/202/ب2

ارسال نظرات