۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۴۶۱۵۲۷
مدیر مدرسه علمیه دارالعلم آیت الله بهبهانی:

اربعین، دروازه شناخت تشیع به جهانیان است

مدیر مدرسه علمیه دارالعلم آیت الله بهبهانی با اشاره به تلاش های ناکام استکبار و هالیوود برای منحرف ساختن نهضت حسینی، گفت: اربعین یکی از دروازه های شناخت مکتب تشیع بوده و با وجود تلاش های معاندان برای بایکوت رسانه ای این اجتماع اقبال جهانیان به این رویداد بیشتر می شود.
زیارت اربعین

حجت الاسلام سید محمدعلی بلادیان، مدیر مدرسه علمیه دارالعلم آیت الله بهبهانی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به حدیث «حسین منی و انا من حسین» از رسول خدا(ص) ابراز داشت: امام حسین(ع) و قیام آن حضرت افتخار شیعیان و سبب بقای دین اسلام و مکتب تشیع است و مبلغان چنین قیامی در درجه نخست امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) و سپس سایر معصومان، علمای جهان تشیع و خود شیعیان هستند.

مدیر مدرسه علمیه دارالعلم آیت الله بهبهانی با اشاره به سخن امام راحل(ره) مبنی بر این که محرم و صفر، اسلام را زنده نگه داشته اند، گفت: پس از سقوط رژیم بعث عراق، خداوند یکی از دروازه های شناخت مکتب تشیع را که همانا زیارت اربعین حسینی است، به جهانیان معرفی کرد.

این مقام مسؤول با بیان این که امام حسن عسکری(ع) یکی از نشانه های شیعه را زیارت اربعین بیان کرده اند، خاطرنشان کرد: شیعیان بزرگترین اجتماع جهانی و مردمی را به جهانیان نشان می دهند که علی رغم تلاش های معاندان برای بایکوت رسانه ای این اجتماع اما اقبال و توجه جهانیان به این رویداد بزرگ سال به سال بیشتر می شود.

حجت الاسلام بلادیان ادامه داد: دشمنان در صورت انعکاس اجتماع اربعین حسینی، لعاب غیر واقعی و مغایر با اهداف و حقایق این اجتماع برای دل های مشتاق مخابره می کنند؛ چرا که در صورت انعکاس اخبار صحیح قطعا شاهد گرویدن مردم به تشیع خواهیم بود.

وی با اشاره به این که امام زمان(عج) در هنگام ظهور و اعلام قیام، خود را فرزند اباعبدالله الحسین(ع) معرفی می کنند، خاطرنشان کرد: یکی از راه های شناخت امام حسین(ع) در جهان، اجتماع میلیونی مردم در اربعین است و تلاش های استکبار و هالیوود برای منحرف ساختن نهضت حسینی راه به جایی نخواهد برد.

مدیر مدرسه علمیه دارالعلم آیت الله بهبهانی با بیان این که هزینه های صورت گرفته مردمی برای خدمت رسانی به زوار حسینی پاداش دنیوی و اخروی را خواهد داشت، تصریح کرد: بذل اندوخته ها و کمک ها برای خدمت رسانی به زوار از سوی مردم نشان از عشق و ارادت به اهل بیت(ع) دارد و مسؤولان معتقد به این امر نیز در حد توان و حیطه اختیارات به خدمت رسانی مشغول خواهند شد.

این مقام مسؤول در پایان با بیان این که اسلام به همه امور زندگی اهتمام دارد، گفت: شبهه افکنان درباره عدم ضرورت بذل مال در خدمت رسانی به مکتب اهل بیت(ع)، خود چندین برابر این هزینه را صرف رفاه دنیوی، خوشگذرانی و مسائل نامرتبط با زندگی اخروی می کنند./302/9456/ب1

ارسال نظرات