۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۴۶۱۶۳۸
حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی:

داعش یک جریان افراطی و جاهل به خدا و پیامبر است

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در ایران در دیدار با مارونی‎های فرانسه دوری از خداوند را عامل اصلی مشکلات جهان خواند.
حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الولایة الاخباریة، حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در قم، در سومین روز از حضورش در فرانسه از مرکز مسیحیان مارونی‎ لبنانی های مقیم بازدید و با مسؤولان آن به گفت‎وگو پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی بر اهمیت گفت‎وگو و افزایش ارتباط بین ادیان مختلف تاکید کرد و اظهار داشت که صلح و محبت در جهان باید گسترش یابد.

وی گفت‎وگوی میان ادیان الهی را یکی از راه‎های حل اختلافات و مشکلات دانست و ادامه داد: دوری از خداوند عامل اصلی مشکلات، بحران‎های مختلف، مصیبت، خشونت و افراط گرایی است.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی، داعش را جریان افراطی و جاهل به خداوند و انبیا دانست و گفت: داعش آرا و نظریات شخصی خود را به اسم دین به مردم می‎گوید و ما امروز احتیاج به بیان فرهنگ خداوند متعال و بازگشت به معارف الهی هستیم.

ناصر مارون الجمیل، از مسؤولان مارونی در این دیدار ضمن خوش آمد گویی به نماینده حضرت آیت الله سیستانی در قم اظهار داشت: علما و اندیشمندان مسائل دینی نقش بسیار مهمی می‎توانند در ایجاد صلح و دوستی بین مردم داشته باشند.

وی افزود: جهان با مشکلات و بحران‎های مختلفی دست و پنجه نرم‎ می‎کند بر همین اساس مسیحیان برای مقابله با مشکلات موجود در کنار برادران مسلمان خود ایستاده‎اند.

ناصر مارون الجمیل از مسؤولان مارونی در فرانسه، خلیل کرم، سفیر دائم لبنان در یونسکو، حجت الاسلام شیخ اسماعیل خلیق، مدیر موسسه حضرت آیت الله خوئی، حسن الحکیم، نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق در فرانسه و جمعی از کشیشان فرانسوی نیز در این بازدید حضور داشتند./994/ب902/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات