۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۴۶۲۶۶۶
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد مطرح کرد؛

حکمت بیماری و ابتلائات دنیوی

کارشناس رسانه ملی با اشاره به اینکه گشایش در رزق و رفع عذاب از نتایج ابتلا و امتحانات الهی است، گفت: خداوند به وسیله امتحان و ابتلا نفس انسان را از سرکشی و طغیان دور کرده و او را در مسیر بندگی قرار می دهد.
حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد، استاد حوزه علمیه قم بعد از ظهر امروز در برنامه سمت خدا از شبکه سه سیما با بیان این که حضرت علی(ع) در روایتی می فرمایند که اگر سه چیز نبود نفس انسان او را هلاک کرده و به ورطه نابودی می کشاند، گفت: حضرت علی(ع) این سه چیز را مرگ، فقر و بیماری عنوان می کنند.

وی افزود: بیماری و ابتلا گاهی نشانه عذاب است و گاهی نشانه آزمایش و بنده باید دقت کند که اگر بیماری برای او نشانه امتحان و آزمایش باشد موجب گشایش در رزق و روزی او خواهد شد؛ در حالی که اگر برای او نشانه ابتلا باشد عذاب الهی را از او بر طرف خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه خداوند به وسیله بیماری و عذاب انسان در این دنیا، آتش عذاب را در آخرت از او دور می کند، تصریح کرد: گاهی بیماری انسان را از رفتن به سوی گناه باز می دارد.

حجت الاسلام والملسمین فرحزاد با بیان این که انسان باید همواره در برابر سختی ها و گرفتاری ها شکرگزار خداوند باشد، افزود: بزرگان ما همواره در برابر سختی ها و ابتلائات شکر گزار خداوند بودند و به این سختی ها به چشم نعمت نگاه کرده و همواره بیان می کردند که اگر این سختی ها و ابتلاها نبود ممکن بود که به وسیله نفس خود هلاک شوند.

وی اظهار کرد: انسان باید همواره در برابر خداوند شاکر و ممنون باشد و انسانی که در همه احوال شاکر خداوند است از همه فرصت ها برای تعالی و بندگی خداوند استفاده خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه ابتلا و آزمایش برای تمامی انبیای الهی وجود داشته است، گفت: انبیا و ائمه معصوم (ع) هرگز در برابر این ابتلا ها و آزمایش ها ناشکری نکرده و همواره سعی کرده اند که تسلیم محض اوامر الهی باشند بنابراین ما هم به عنوان پیروان این بزرگواران باید سعی کنیم که در سختی و ابتلاهای گوناگون تسلیم محض خداوند بوده و سعی کنیم از این فرصت ها برای پیشرفت و تعالی خود در مسیر بندگی استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد با اشاره به آیات سوره روم که خانواده و خانه را محل آرامش انسان معرفی می کند، یادآور شد: خانه محل آرامش انسان است و زن و شوهر اگر براساس شرع الهی عمل کرده و از گناه دوری کنند نه تنها خانه برای آنها محل امن و آرامش قرار خواهد گرفت بلکه براساس جعل و قرار داد الهی این خانه برای آنها محل محبت و مودت الهی نیز خواهد بود و این مستلزم سلامت اخلاقی اعضای خانواده است که سعی می کنند براساس شرع و قانون الهی رفتار کنند./968/پ203/س

ارسال نظرات