۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۴۶۳۹۲۰
آیت الله علما:

سنت حسنه وقف برگرفته از مکتب غنی اسلام ناب محمدی است

آیت الله علما با اشاره به اینکه سنت حسنه وقف برگرفته از مکتب غنی اسلام ناب محمدی است گفت: وقف از ارکان حکومت اسلامی بوده و در تمام ادیان الهی بر فرهنگ وقف تأکید بسیار شده است.
آیت الله مصطفی علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ظهر امروز در دیدار با مدیر اداره اوقاف و امور خیریه استان و جمعی از کارکنان این اداره که به مناسبت فرا رسیدن دهه وقف برگزار شد ابراز داشت: ترویج فرهنگ غنی وقف در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: وقف مختص گروه خاصی از افراد نبوده و تمام افراد جامعه بر اساس وظیفه دینی خود در این امر پر خیر و برکت مشارکت می کنند، سنت حسنه وقف برگرفته از مکتب غنی اسلام ناب محمدی است.  

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: درآمد حاصل از وقف اثرگذاری ویژه ای داشته و در اموری همچون مدرسه سازی، ساخت مساجد و کمک به نیازمندان و امور خیر دیگر صرف می شود.

آیت الله علما تأکید کرد: وقف از ارکان حکومت اسلامی بوده و در تمام ادیان الهی بر فرهنگ وقف تأکید بسیار شده است، توسعه فرهنگ وقف موجب بهره مندی همه افراد از امکانات آموزشی و رفاهی و مذهبی به طور یکسان می شود.

وی در ادامه بیان داشت: خوشبختانه فرهنگ وقف در استان کرمانشاه بسیار مورد توجه قرار داشته و مساحت قابل توجهی از استان کرمانشاه وقفی است که این امر بیانگر تلاش های مجدانه مسؤولان و تمایل مردم استان به مشارکت در امور خیریه است.

امام جمعه کرمانشاه در پایان عنوان داشت: فرهنگ وقف در تاریخ کشور و اسلام ریشه داشته و امید است با توجه بیشتر به فرهنگ وقف و تبیین جایگاه وقف برای عموم مردم شاهد مشارکت بیش از پیش مردم باشیم./857/202/ب3

ارسال نظرات