۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۴۶۴۸۲۵

انتقاد نماینده آیت الله سیستانی از افزایش آمار طلاق

نماینده حضرت آیت الله سیستانی از افزایش آمار طلاق در عراق و استفاده ناصحیح از فضای مجازی به شدت انتقاد کرد.
شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در کربلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حرم مطهر امام حسین (ع) برگزار شد، با اشاره به عملیات آزادسازی استان موصل خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح، بسیج مردمی، عشائر و نیروهای پیشمرگ با وجود مشکلات و سختی‎های مختلف با رشادت و جانفشانی خود به زودی پیروزی‎ نهایی را برای ملت عراق به ارمغان خواهند آورد.

وی بر ضرورت تعامل و کمک رسانی به آوارگان و مناطق تازه آزاده شده تاکید کرد و بیان داشت: تروریست‎ها برای جلوگیری از پیشروی نیروهای مسلح عراقی و کاهش خسارت‎های خود از سپر انسانی استفاده می‎کنند بنابراین مجاهدان باید مراقب جان آنان باشند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی نظم و انسجام مجاهدان عراقی در عملیات آزادسازی موصل را تحسین برانگیز خواند و تصریح کرد: رسانهها باید به شکل گسترده‎تری خبرهای نظامی و میدان عملیات را پوشش دهند تا مهری بر دهان دروغگویان و فتنه جویان باشند.

وی همچنین خواستار حفظ جان مردم شد و افزود: نیروهای امنیتی باید برنامه و تدابیر لازم را برای محافظت جان انسان‎های بی‎گناه و مقابله با حمله‎های انتحاری را اتخاذ کنند تا دیگر شاهد رویدادهای تلخی مانند سامرا، قبله، عین التمر و الشوملی نباشیم.

تولیت شرعی آستان مقدس حسینی نسبت به افزایش آمار طلاق در عراق ابراز نگرانی کرد و ابراز داشت: طبق آمار منابع رسمی آمار طلاق به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

وی خواستار بررسی علل گسترش این پدیده شد و ادامه داد: همه مسؤولان، مؤسسات و مراکز مربوطه باید با اتخاذ تدابیر لازم مانع از رشد آمار طلاق شوند و مسؤولان قضایی نیز نباید در صدور حکم طلاق عجله کنند.

نماینده آیت الله سیستانی با اشاره به برخی از عوامل گسترش آمار طلاق گفت: اطلاعات ضعیف نسبت به مسائل دینی و اجتماعی، بی توجهی به حقوق و روابط خانوادگی برخی از عوامل طلاق است.

وی با انتقاد از استفاده نادرست از سایت‎های ارتباط جمعی و شبکه‎های مجازی افزود: وسایل و شبکه‎های اجتماعی وسیله‎ای برای دسترسی سریع به معلومات و ارتباط آسان بین مردم است اما متاسفانه برخی به طور ناصحیح از آن استفاده می‎کنند./994/ب901/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات