۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۴۶۶۱۲۶
امام جمعه موقت کرمان:

کوبیدن بر طبل تفرقه خواسته دشمنان اسلام است

خطیب جمعه کرمان گفت: مراجع تقلید و رهبر انقلاب بر وحدت بین مسلمانان تاکید فراوان دارند؛ باید همه یکی باشند و هر کس برطبل تفرقه بکوبد بدترین توهین را کرده است.
حجت الاسلام صباحي امام جمعه موقت کرمان

به گزارش خبر نگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه موقت کرمان در مصلی امام علی (ع) در خطبه های نماز جمعه این هفته،‌گفت: پیرامون زندگی انسان یکنواخت نیست؛ گاهی مشکلات هست و گاهی هم نیست، بعضی ها در مقابل مشکلات مثل کوه ایستاده و مثل آهن محکم در مقابل گرفتاری ها هستند.

امام جمعه موقت کرمان افزود: هنر اسلام تعلیم و تربیت است؛ که انسان ها را در برابر مشکلات تحت تعلیم خود قرار داده است، تنها عامل در دستورات دینی ارتباط با خدا هست.

وی تاکید کرد: انسان باید با خدا در دل و نجوا داشته باشد؛ نجوای قلبی ادب ذکر گفتن با خدا می باشد، مستحب است، که ذکر و یاد خدا مخفی باشد؛ ولی اگر کسی اهل غفلت هست باید با ذکر علنی او را بیدار کرد.

خطیب جمعه کرمان بیان کرد: کسی که ذکر خدا را می گوید، در پناه حضرت حق می باشد و خداوند او را از عذاب دور می کند؛ آثاری هست که هر کس به یاد خداوند باشد خدا هم یاد بنده خویش می کند؛ انسان باید در هر لحظه به یاد خدا باشد.

وی تاکید کرد: در سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) شیعیان امام، وظایف و مسؤولیت هایی در قبال ایشان دارند؛ بعضی از علمای دین تا 80 وظیفه و تکالیف را بیان کرده اند.

امام جمعه موقت کرمان عنوان کرد: تبلیغ و ترویج معرفت امام زمان(عج) باید در زندگی باشد؛ به کودکان بایستی آموزش داده شود، که امام عصر(عج) را خوب بشناسند؛ بعضی ها در فضای مجازی، دین و عفت را نشانه گرفته اند؛ باید برای حضرت مهدی(عج) مجالس بگیریم و به یاد ایشان باشیم نسبت به امام زمان(عج) بی تفاوت نباشیم.

حجت الاسلام صباحی اظهار داشت: فراق حضرت مهدی(عج) را باید خوب حس کنیم؛ دعا برای سلامتی امام زمان(عج) در خواسته هایمان باشد، با شور، علاقه و اشتیاق برای دوری حضرت با دلهایی شکسته اشک بریزیم.

وی مطرح کرد: مراجع بزرگ تقلید و مقام معظم رهبری بر وحدت بین مسلمانان تاکید فراوان دارند؛ باید همه یکی باشند، هر کس برطبل تفرقه بکوبد بدترین توهین را کرده است؛ حضرت علی(ع) برای حفظ وحدت اسلامی از حقوق خود چشم پوشی کرده اند.

امام جمعه موقت کرمان در پایان گفت: وحدت در کشور ما هم باید در گروه های مختلف باشد؛ اتحاد مردم نباید به هم بخورد، وحدت امت اسلامی باید حفظ شود؛ تا همه مردم به اتحاد و انسجام برسند./201/972/ب1

ارسال نظرات