۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۴۶۷۰۷۳
رییس مرکز بین المللی گفت‌وگوی ادیان:

غفلت رهبران ادیان از عوامل به ثمر رسیدن تکفیری ها است

رییس مرکز بین المللی گفتگوی ادیان گفت: رهبران ادیان خیلی متوجه حلقه‌های شیطانی و استکباری نبودند اما کارهای تکفیری‌ها ثمره داده و وارد صحنه شده است.
تسخیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدمهدی تسخیری رییس مرکز بین المللی گفت‌وگوی ادیان امروز در هفتمین دور گفت‌وگوی دینی اسلام و کلیسای ارمنی حوزه سیلیسی با عنوان اصلی «نقش عقلانیت و اخلاق دینی در جلوگیری از خشونت و افراط گرایی در منطقه» که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: امروز ما جمع شدیم که یکی از حلقه‌های دیدار ادیان آسمانی را برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه امروز شاهد وضعیت نابهنجار در جامعه انسانی هستیم، عنوان کرد: دشمنان ادیان الهی این وضعیت را زائیده تعلیمات و آموزش‌های ادیان الهی می‌دانند و به ویژه اسلام را متهم کرده و خشونت را نتیجه آن می‌دانند.

رییس مرکز بین المللی گفت‌وگوی ادیان اظهار داشت: با بازگشت به چند دهه گذشته مشخص می‌شوند که چه عاملی سبب شده که خشونت‌های امروز شکل گیرد.

وی با بیان اینکه برخی با نظریه پردازی‌های غلط تلاش کردند ایمان مردم را نسبت به خدا و ادیان سست کنند، ابراز کرد: در این میان شاید رهبران ادیان خیلی متوجه این حلقه شیطانی و استکباری نبودند و کسانی هم که مصلح بوده و فریاد سر طاغوتیان زدند مورد ملامت قرار گرفتند اما کارهای تکفیری‌ها ثمره داد و امروز کار آنها به عنوان نماد در صحنه حرکت می‌کند.

حجت‌الاسلام تسخیری بیان داشت: خوشحالیم که امروز رهبران ادیان تلاش دارند که زندگی مردم را به حالت عادی خود برگردانند، ما تلاش می‌کنیم که این روابط را روز به روز قوی تر کنیم.

رییس مرکز بین المللی گفت‌وگوی ادیان ابراز کرد: امروز ده‌ها جلسه و گفت‌وگو در دنیا برقرار است که بیشترین آن را شاید در بین رهبران اسلامی و مسیحی شاهد باشیم./202/807/ب1

ارسال نظرات