۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۴۶۸۱۵۸
امام جمعه طرقبه تبیین کرد؛

هدایت، نعمتی برای رسیدن به مقام خلیفة اللهی

امام جمعه طرقبه در حرم امام رضا(ع)، گفت: خداوند نعمت‌‌های بسیار ظاهری و باطنی به انسان ها عنایت کرده که غیر قابل شمارش است و برای هیچ یک از نعماتش بر انسانها منت نگذاشت مگر برای نعمت هدایت که به واسطه آن به جایگاه خلیفة الهی می رسد.
مقام خلیفة اللهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدحسن ایزدی، امام جمعه طرقبه، پیش از ظهر امروز در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در رواق دارالمرحمه اظهار کرد: خداوند نعمتهای بسیار ظاهری و باطنی به انسان ها عنایت کرده است که انسان نه تنها نمی تواند آنها را درک کند، بلکه نمی تواند پاسخ آنها را بدهد و شمارش کند.

وی افزود: خداوند در قبال نعمات دنیایی هرگز بر ما منت نگذاشته و راضی هم نیست که اشخاص برای داد و ستد و خدمات دنیایی بر همدیگر منت بگذارند به طور مثال فرموده صدقات خود را با منت باطل نکنید.

حجت الاسلام ایزدی خاطرنشان کرد: البته «هدایت» تنها نعمتی است که خدا در مقابل آن یعنی راهنمایی انسان منت گذاشته است، زمانی که پیامبر(ص) به رسالت مبعوث شد خدا با تأکید و شدت بر بشر منت گذاشت.

امام جمعه طرقبه تصریح کرد: سایر نعمتهای دنیایی و روابط بشر در مقابل نعمت هدایت و آخرت هیچ ارزشی ندارد، نعمت های دنیایی متاعی برای زندگی شما انسانها و حیوانات است، اما نعمت هدایت متفاوت است.

وی با بیان اینکه خداوند بر هر چیزی اراده کند محقق می شود، مطرح کرد: فرستادن پیامبر اکرم(ص) و دیگر انبیای الهی برای هدایت و راهنمایی آدم بر اساس اراده خداوند بوده است و در آن خواست و اراده بشر هیچ دخالتی نداشت.

حجت الاسلام ایزدی با بیان اینکه بر اساس اراده تکوینی خداوند انبیا و پیامبران الهی فرستاده شدند که پرچم و بیرق پرچم هدایت بشر را به دوش بکشند، تصریح کرد: دشمنان تلاش زیادی برای متولد نشدن پیامبران الهی کردند ولی ثمربخش نبود، از این رو پس از اینکه به دنیا آمدند با مبارزه با آنها سعی کردند در انجام رسالت شان موفق نشوند.

امام جمعه طرقبه خاطرنشان کرد: اگر همه قدرتهای ستمگر عالم با هم جمع شوند، اتاق فکر تشکیل دهند، تمام نیروهایشان را بسیج و هزینه های بسیار کنند موفق نمی شوند که اراده خداوند تحقق پیدا نکند.

وی با اشاره به پیروزی پیامبر(ص) در جنگ احزاب یا خندق ادامه داد: دشمنان که در جنگهای بدر و احد نتوانسته بودند پیامبر(ص) را شکست دهند، مشرکان، کافران و منافقان علیه حکومت نبی با هم متحد شدند که با حمله به مدینه اسلام را نابود کنند ولی باز هم شکست خوردند./202/1308/ب1

ارسال نظرات