۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۴۶۸۶۹۵

چند خبر کوتاه از سازمان اوقف و امور خیریه

برگزاری نخستین" همایش ملی خیر ماندگار"، بازدید رییس سازمان اوقاف از مرکز پژوهشی وقف و وقف زمین 50 میلیاردی در شهریار تهران جهت بیماران نیازمند بخشی از اخبار کوتاه سازمان اوقف و امور خیریه است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، نخستین " همایش ملی خیر ماندگار با تمرکز بر مطالعه و ارزیابی امر خیر در ایران" با رویکرد میان رشته ای و با تسلسل زمانی دو سالانه با مشارکت برخی نهاد های خیریه، دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، انجمن های علمی، و موسسات اجرایی در روزهای اول و دوم اسفند ماه در شهر تهران برگزار می شود.

هدف این همایش تقویت و ارتقاء جایگاه پژوهش و نوآوری و تولید علم در زمینه امور خیریه و وقف است.

محورهای این همایش شامل مبانی و مفاهیم اساسی حوزه امور خیریه، آموزش و امور خیریه، اقتصاد و امور خیریه، مدیریت و امور خیریه، جامعه و امور خیریه، فرهنگ و امور خیریه، حقوق و فقه و امور خیریه، می باشد.

علاقه مندان به شرکت در این همایش می توانند برای ارسال چکیده مقالات خود تا 15 دی ماه، و کسب اطلاعات بیشتر به سایت همایش ala-conf.ir  مراجعه نمایند. همچنین آخرین مهلت ارسال مقالات تا 30 دی ماه است.

بازدید رییس سازمان اوقاف از مرکز پژوهشی وقف

به مناسبت هفته پژوهش، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با پژوهشگران مرکز پژوهشی سازمان اوقاف دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی در جریان این بازدید، از نزدیک با فرآیند فعالیت های پژوهشی مرکز و چگونگی گزینش موضوعات پژوهشی آشنا شد .

گفت‌وگو با پژوهشگران حاضر در مرکز و شنیدن خواسته‌های آنها برای بهبود فعالیت‌های پژوهش‌محور، از دیگر برنامه های این بازدید بود.

 وقف زمین 50 میلیاردی در شهریار تهران جهت بیماران نیازمند

همزمان بامیلادمسعود پیامبر عظیم الشان اسلام و امام جعفر صادق (ع) ، واقف خیراندیش آقای مسعود لک ده هکتارزمین خود را در شهریار وقف بیماران نیازمند کرد.

این زمین به مساحت ده هکتار به ارزش ریالی بیش از پنجاه میلیارد ریال واقع در کبودین شهریار جهت آموزش و ترویج علوم و معارف قرآنی ،حمایت از ایتام و خانواده های بی سرپرست ،کمک به بیماران و افراد بی بضاعت و مسن که توانایی کار کردن ندارند وقف شده  و به متولی اجازه داده  است در صورت نیاز منطقه به اماکن عمومی و رفاهی و خدماتی از جمله مدرسه ،دانشگاه، مجتمع ورزشی و سرای سالمندان ونگهداری معلولین و عقب ماندگان ذهنی پس از اخذ مجوز در این زمین احداث شود .

این واقف خیراندیش در ابتدای سالجاری نیز یک واحد تجاری را در خیابان امامزاده حسن (ع)  به متراژ بیش از  30 متر مربع  وقف کرد .

از ابتدای سال تا کنون این سومین وقف جدید در شهرستان شهریار به ثبت رسیده است.

 1456 جلد سند مالکیت موقوفات در مازندران اخذ شد

مجتبی باقرزاده در گفت و گویی اظهار کرد: اخذ سند مالکیت پرونده‌های ثبتی موقوفات مازندران با جدیت در حال پیگیری است.

 وی با بیان اینکه روسای ثبت اسناد و املاک ادارات شهرستان‌ها کمک زیادی در صدور سند مالکیت موقوفات کردند، افزود: اخذ سند مالکیت موقوفات در اولویت اصلی برنامه ابلاغی معاونت حقوقی و ثبتی اوقاف مازندران قرار دارد.

 معاون حقوقی، ثبتی و امور اوقافی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران شناسنامه‌دار کردن و تثبیت مالکیت موقوفات را از مهم‌ترین اقدامات مجموعه اوقاف استان دانست و ادامه داد: در راستای تفاهم‌نامه بین اوقاف و سازمان ثبت قرارگاهی در ادارات‌کل اوقاف سراسر کشور تشکیل شد تا روزانه پیگیر اخذ سند مالکیت موقوفات باشند.

 باقرزاده در پایان گفت: موقوفات با رقبه بالا استان در مرحله تحدید حدود قرار دارند که با تدبیر مسئولان استانی و شهرستانی در حال بررسی هستند.

 وی با اشاره به عملکرد دو ساله معاونت حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، گفت: در دو سال اخیر یک هزار و 456 جلد سند مالکیت موقوفات، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی مازندران اخذ شد.

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: این تعداد سند مالکیت شامل 29 هزار و 241 رقبه موقوفات است که با تلاش های کارشناسان ثبتی اوقاف استان و ادارات ثبت شهرهای مازندران صورت گرفت.

باقرزاده از برگزاری 17 جلسه کارگروه تخصصی برای بررسی و رفع مشکلات ثبتی موقوفات و بقاع متبرکه استان با ادارات ثبت مازندران، عنوان کرد: رقبات موقوفات سنددار شده مازندران دارای کاربری تجاری، مسکونی، مزروعی، مرتع و اداری بوده است.

ساخت بیمارستان حضرت عبدالعظیم حسنی حرکتی نو در کمک به درمان سرطان

مختار سائقی بازیگر سینما و تلویزیون در مورد کمبود بیمارستان های تخصصی در کشور گفت: اینکه مردم در ساخت بیمارستان ها مشارکت کنند، اقدام بسیار خوبی است.

وی با اشاره به ساخت بیمارستان هایی با اوراق وقفی گفت: اینکه این بیمارستان بخش های مختلفی برای درمان انواع بیماری داشته باشد، بسیار خوب است.

وی به ساخت یک بیمارستان تخصصی سرطان با اوراق وقفی در کشور اشاره کرد و گفت: ساخت بیمارستان حضرت عبدالعظیم حسنی حرکتی نو در درمان سرطان است.

سائقی ادامه داد: تا جائیکه من می‌دانم هزینه‌های درمان سرطان بسیار بالاست و بسیاری از خانواده‌ها نمی‌توانند از پس هزینه‌های آن بربیایند و یک بیمارستان موقوفه می‌تواند در کاهش هزینه‌های بیماران سرطانی مؤثر باشد.

وی در مورد ساخت بیمارستان تخصصی سرطان بوسیله اوراق وقفی گفت: این اقدام خیلی خوب است و امیدوارم که هرچه زودتر عملی شود و ساخت آن را به فال نیک می‌گیریم.

این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: وقتی وقف در مسیر بالا بردن سطح سلامت مردم انجام شود، همه مردم بخصوص نیازمندان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به وقف گفت: امیدوارم سمت و سوی وقف به سمتی برود که مردم بیشترین نفع را از آن ببرند./1325/303/ب3

 

 

ارسال نظرات