۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۴۶۸۹۶۱
امام جمعه موقت اصفهان:

نتیجه مراعات حقوق بشر غربی، آلوده شدن به انواع گناهان است

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی گفت: منظور غربیها از حقوق بشر، آزاد کردن انسانها برای انجام هر نوع عمل خلاف شرع است.
حجت الاسلام ميردامادي، امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: معیار ارزشمندی عبادات، میزان معرفت الله است.

وی در ابتدا با تأکید بر مبحث معرفت الهی، افزود: بر اساس روایات متعددی از امامان معصوم(ع) معیار ارزشمندی انسان به اعمال او است و معیار ارزشمندی اعمال انسان به میزان معرفت انسان به وجود خداوند است تا جایی که امیرمؤمنان(ع) در روایتی می فرمایند، برخی افراد از روزه هایشان فقط گرسنگی و تشنگی درک می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان داستان معروفی از زمان تشرف امام صادق(ع) به حج تمتع، تشریح کرد: وقتی یکی از اصحاب امام صادق(ع) به ایشان عرضه می دارد، الحمدلله امسال حج بسیار شلوغ است، امام در پاسخ می فرمایند، ناله کننده زیاد است ولی حاجی کم است و از میان دو انگشتشان باطن طواف کنندگان را به آن صحابی نشان می دهند، صحابی می گوید اکثر افراد به شکل حیوانات مختلف بودند و تنها تعداد معدودی به شکل انسان در میان آنها طواف می کردند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه یکی از راه های شناخت خداوند توجه به داستانهای قرآنی است، تبیین کرد: عذاب قوم لوط به سبب شایع شدن همجنس بازی در میان آن قوم رذل بوده است، مردم قوم لوط همچون آمریکایی ها و اروپایی ها که با عنوان کردن مسأله حقوق بشر همجنس بازی را آزاد اعلام کرده اند، به کار کثیف خود مُهر درستی می زدند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه علاقه های جنسی ریشه در هواهای نفسانی دارد و باید از راه درستش تأمین شود، افزود: انسانهایی که در بدبختی و کثافت کاری غرق شده اند به کشور عزیز ایران تهمت می زنند و می گویند شما با حرام کردن همجنس بازی در کشورتان، حقوق افراد را پایمال می کنید، از آن طرف از نظر آنها کشورهایی همچون اسرائیل و عربستان که در حال کشتن افراد و کودکان بی گناه هستند، حقوق بشر را رعایت می کنند و گاهاً منشورهای اخلاقی دریافت می کنند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) که می فرمایند، من دوست دارم در روز قیامت به کثرت امتم افتخار کنم، تصریح کرد: ارضای نیاز جنسی اگر از راه ازدواج تأمین نشود، انسان را در بیغوله های بدبختی گرفتار می کند، ارضای نیاز جنسی باید منجر به گسترش و ازدیاد نسلها شود.

حجت الاسلام والمسلمین میردامای تبیین کرد: دلیل اصلی بیان داستانهای قرآنی برای تنبیه و تذکر به انسان و دور کردن او از گناهان است، گناهان کوچک و بزرگی که عاقبت انسان را به شر منتهی می کنند./867/202/ب2

 

ارسال نظرات