۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۴۷۰۲۵۱
امام جمعه موقت اصفهان:

عقب نشینی از مواضع حقوقی ملت ایران سبب تجّری دشمن می شود

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نماد استکبار ستیزی در کشور هستند و در مقابل زیاده خواهی های دشمن عقب نشینی نمی کنند، گفت: عقب نشینی کردن از مواضع حقوقی ملت ایران سبب تجّری دشمن می شود.
حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: توکل به معنای حرکت در مسیر کسب رضایت الهی و اعتماد به خداوند است.

وی در ادامه مبحث مربوط به راه های رسیدن به معرفت الله، افزود: عبرت گیری از وقایع تاریخی یکی از راه های رسیدن به معرفت الله است، به همین سبب قرآن داستانهای تاریخی زیادی را در این زمینه بیان می کند و از انسانها می خواهد که در این داستانها تأمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با اشاره به داستان تقابل حضرت موسی(ع) و فرعون، اظهار کرد: کسی که از لحاظ قدرت ظاهری در رده ای بسیار بالایی قرار داشته است در مقابل یک چوپان که از هیچ یک از اسباب جنگی بهره ای نداشته است، قرار می گیرد و به طرز بسیار عجیبی شکست می خورد.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: فرعون بارها و بارها دستور قتل حضرت موسی(ع) را صادر کرد ولی ایشان به شکلهای مختلفی از دست سربازان فرعون می گریختند و جانشان محفوظ می ماند، بعد از مدتی فرعون دستور آماده باش کامل به ارتش خود داد و به آنها گفت شبانه به محله بنی اسرائیل حمله می کنیم و تا طلوع آفتاب همه افراد بنی اسرائیل را به قتل می رسانیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه داستان افزود: وقتی فرعون چنین تصمیمی گرفت، خداوند حضرت موسی(ع) را از طریق وحی از تصمیم فرعون مطلع کرد و ایشان به همراه بنی اسرائیلیها شبانه از جاده ای که به رود نیل منتهی می شد، گریختند، عده ای در راه جزع و فزع می کردند و به حضرت موسی(ع) می گفتند کارمان تمام است ولی حضرت موسی(ع) به آنها می گفت ما خدا را داریم.

وی اظهار کرد: وقتی فرعون از مسیری که حضرت موسی(ع) انتخاب کرده بودند مطلع شد، با خوشحالی زیاد به دنبال آنها حرکت کرد، وقتی حضرت موسی(ع) به همراه اعضای بنی اسرائیل به رود نیل رسیدند خطاب آمد 12 بار عصایت را بر آب بزن، بعد از اقدام حضرت موسی(ع) به شکل بسیار عجیبی 12 راه در آب برای ایشان باز شد و کف رود نیل نیز خشک شده بود، وقتی آنها رد شدند، فرعون به همراه سربازانش وارد رود نیل شد و زمانی که آخرین نفر از سپاهیان فرعون وارد رود شد، آبها به حالت عادی در آمد و همه آنها غرق شدند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با اشاره به اتفاقات اوایل انقلاب، ابراز کرد: شجاعت امام خمینی(ره) در برخورد با شاه و هم پیمانانش بسیار مثال زدنی است، در صورتی که شاه به شدت تدابیر امنیتی اتخاذ کرده بود ولی امام بدون ذره ای ترس با توکل بر خداوند راه انقلاب را تا رسیدن به پیروزی پیمودند، حتی وقتی شاه از کشور فرار کرد و امام در حال بازگشت از فرانسه بودند، بختیار از ایشان پرسید در هنگام ورود به ایران خودتان محافظ دارید یا اینکه ما برای شما محافظانی را بفرستیم، امام در پاسخ به او گفتند نیازی به هیچکدام نیست، چرا که خداوند بهترین محافظت کننده است.

امام جمعه موقت اصفهان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب را نمادهای استکبار ستیزی معرفی کرد و افزود: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به درسهای قرآنی اعتقاد راسخ دارند و می دانند که عقب نشینی از مواضع حقوقی ملت ایران در مواجهه با زیاده خواهی های دشمنان سبب تجری دشمن می شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: توکل به خداوند به معنای حرکت در مسیر کسب رضایت خداوند و اعتماد به او است، نصرت الهی در زمان گرفتاری خواهد رسید و عقب نشینی از مواضع حقوقی ملت نشانه ضعف در ایمان است./867/202/ب

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات