۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۴۷۳۲۷۳
حجت الاسلام کریمی:

کمال گرایی در خانواده ها ضربات مهلکی بر روان کودکان پدید می آورد

استاد حوزه علمیه فامنین گفت: باید دانست که درجات بالای کمال گرایی به وسواس ختم می شود و پشت کمال گرایی به نوعی افسردگی وجود دارد چرا که افراد به دلیل ناموفق بودن در برخی امور سرخورده شده و افسرده می شوند.
کودکان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمد کریمی، استاد حوزه علمیه فامنین صبح امروز در نشست تربیت مشاور در حوزه علمیه آخوند با اشاره به لزوم تربیت دقیق کودکان، اظهار داشت: بسیاری از مشکلات در دوران بزرگسالی در کودکی ایحاد می شود.

وی اظهار داشت: آثار روش بر متربی تداوم ارتباط با مربی است و تغافل سبب می شود که اعتماد و ارتباط متربی از مربی سلب نشود و به این ترتیب زمینه اصلاح برای او باقی می ماند.

حجت الاسلام کریمی گفت: حفظ کرامت متربی بسیار مهم است و سومین اثر تغافل پی بردن به اشتباه است و چهارمین مورد فراهم سازی زمینه اصلاح رفتار است امام صادق(ع) فرمود سه چیز بر سلطان واجب است که یکی از آن موارد پوشش بر عصیان گناه کار است تا توبه کند.

وی افزود: آثار برای مربی از ناحیه تغافل این است که شخص در برابر فرد مقابل با وقار می شود و ایمنی برای شخص ایجاد می شود و همچنین آرامش مربی و فرصت یابی برای حل مشکل متربی ایجاد می کند.

استاد مشاوره حوزه علمیه فامنین ابراز داشت: از شرایط بکارگیری روش تغافل می توان به ناچیز بودن خطا اشاره کرد چنان که پیامبر(ص) فرموده است از عقوبت کردن جوانمردان بگذرید، مگر آنکه حد بر آنها لازم شده است.

وی خاطرنشان کرد: آسیب زا نبودن رفتار از جمله مواردی است که می توان از تغافل استفاده کرد و نکته مهم دیگر نیت سازنده مربی است چرا اگر تغافل را مراعات نکنیم لایه کینه و لجاجت و مخفی کار روی کار می آید.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به حدود تغافل برای انجام امور تربیتی، گفت: تغافل که برای تربیت افراد در نظر گرفته می شود باید حد و مرز داشته باشد و نباید منجر به جرأت یافتن بر خطا باشد.

وی ابراز داشت: منظور کمال گرایی در مشاوره این است که برخی افراد می خواهند در همه اعمال خود کمال گرا باشند و در جزئیات غرق می شوند و به دنبال انجام دقیق عمل و با موفقیت اعمال خود هستند که در این راه برخی کاستی ها آنان را آزرده می کند./979/202/ب2

ارسال نظرات