۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۴۷۶۲۴۷
امام جمعه موقت اصفهان:

پشت کردن به فرامین الهی موجب بیچارگی انسان می شود

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی گفت: انسان باید به همه اوامر و نواهی خداوند جامه عمل بپوشاند چرا که پشت کردن به فرامین الهی موجب بیچارگی انسان می شود.
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: سینه زنبور عسل کارخانه عظیم برای ساختن عسل است.

وی در ابتدا با مروری بر مبحث شبهای گذشته که راجع به راه های کسب معرفت الله بود، افزود: در شبهای گذشته عرض کردیم تنها راهی که صد در صد قابل وثوق است و می تواند راه شناخت خداوند را به درستی تشریح کند، وحی هایی استکه به پیامبران الهی می شده است.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با تشریح انواع وحی از دیدگاه قرآن، ادامه داد: قرآن می فرماید «زمانی که مادر حضرت موسی(ع) از ترس کشته شدن فرزندش از سوی سربازان فرعون به نزدیکی رود نیل پناهنده شد، به او وحی کردیم که فرزندت را در گهواره ای بگذار و به رود نیل بینداز، ما از او محافظت خواهیم کرد، او نیز از وحی الهی اطاعت کرد».

امام جمعه موقت اصفهان توضیح داد: برخی از زنان و مردان که حقیقتاً ایمان در دلشان رسوخ کرده است، ممکن است در معرض الهاماتی قرار گیرند که خبر از آینده می دهد، مثلاً تا 90 روز بعد از ارتحال پیامبر(ص) مرتباً به حضرت زهرا(س) وحی می شد ولی این وحی ها از نوع مأموریتی نبود.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به آیات شصت و هشتم و شصت و نهم سوره نحل که می فرماید «وَ أَوْحَى رَبُّکَ إِلَى النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذِی مِنَ الْجِبَالِ بُیُوتًا وَمِنَ الشَّجَرِ وَمِمَّا یَعْرِشُونَ ثُمَّ  کُلِی مِنْ کُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُکِی سُبُلَ رَبِّکِ ذُلُلا یَخْرُجُ مِنْ بُطُونِهَا شَرَابٌ مُخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ فِیهِ شِفَاءٌ لِلنَّاسِ إِنَّ فِی ذَلِکَ لآیَةً لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ»، اظهار کرد: خداوند از اعمال غریزی زنبور عسل نیز به عنوان وحی یاد می کند و می فرماید «و پروردگار تو به زنبور عسل وحى‏ نمود كه از كوه‏ها و درختان و داربستهايى كه مردم مى‏سازند، خانه‏هايى برگزين سپس از تمام ثمرات بخور و راه‏هايى را كه پروردگارت براى تو تعيين كرده است، براحتى بپيما از درون شكم آنها، نوشيدنى با رنگهاى مختلف خارج مى‏شود كه در آن، شفا براى مردم است به يقين در اين امر، نشانه روشنى است براى جمعيتى كه مى‏ انديشند».

وی با بیان اینکه زنبور عسل به خوبی به وظیفه اش عمل می کند، تشریح کرد: چند وقت پیش روستایی را در تلویزیون نشان می داد که مردمش هرگز بیمار نمی شدند و دلیل این مسأله این بود که آنها از کوه های اطرافشان عسل طبیعی مصرف می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان اینکه خداوند دوای همه بیماریها را در گیاهان مختلف نهادینه کرده است، بیان کرد: زنبور عسل با استفاده کردن از شیره گیاهان مختلف معجونی به نام عسل درست می کند که دوای هر نوع بیماری است، البته از زمانی که دست بشر وارد کار شده است، به دست آوردن عسل طبیعی بسیار مشکل شده است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به خلقت عجیب زنبور عسل، تبیین کرد: زنبور عسل بخشی از شیره گیاهان را می نوشد و در ازای آن موم را به صورت مدفوع خارج می کند و بخش دیگر شیره گیاهان در سینه اش تبدیل به عسل می شود، مدفوعی که از زنبور عسل خارج می شود بسیار خاصیت دارد.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: زنبور عسل مدفوعش را به شکل خانه 6 بر می سازد که همه خانه ها یک اندازه است و دانشمندان با اندازه گیری هایی که روی خانه زنبور عسل داشته اند، دریافته اند که هر 6 بر خانه زنبور عسل با یکدیگر یکسان است.

وی با بیان اینکه سینه زنبور عسل یک کارخانه عظیم است، ابراز کرد: این موجود پُرفایده با نوشیدن شهد گلها چنان معجونی در سینه اش می سازد که برای همه بیماریها شفا است.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی در ادامه اظهار کرد: خداوند در پاسخ به کسانی که از روی حسادت می گفتند چرا به ما وحی نمی شود، می فرماید، هر انسانی لیاقت دریافت وحی را ندارد بلکه برای انزال وحی به شخص خاص نیازمند عصمت است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به آیه پنجاه و یکم سوره شوری که می فرماید «وَمَا کَانَ لِبَشَرٍ أَنْ یُکَلِّمَهُ اللَّهُ إِلا وَحْیًا أَوْ مِنْ وَرَاءِ حِجَابٍ أَوْ یُرْسِلَ رَسُولا فَیُوحِیَ بِإِذْنِهِ مَا یَشَاءُ إِنَّهُ عَلِیٌّ حَکِیمٌ»، تشریح کرد: تنها به کسانی که صد در صد مورد وثوق خداوند باشند، وحی می شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: خداوند در آیه ای تهدید می کند که اگر پیامبر(ص) کلمه ای از خودش بگوید، رگ حیاتش قطع خواهد شد و این یعنی کلام پیامبر(ص) صد در صد فرمان الهی است و به این مسأله آیه سوم سوره نجم نیز اذعان دارد.

وی با بیان اینکه پشت کردن به فرامین الهی موجبات بیچارگی انسان در دنیا و آخرت را فراهم می کند، افزود: اگر در قرآن به انجام عملی امر شده است و یا از ارتکاب عملی نهی شده است، باید آنها را پذیرفت و به آنها جامه عمل پوشاند، چرا که پشت کردن به آیات الهی انسان را در دنیا و آخرت رسوا و بیچاره می کند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی خطاب به جوانان توصیه کرد: خداوند در قرآن روی احسان کردن به پدر و مادر بسیار تأکید کرده است، تا جایی که می فرماید «در زمان پیری که پدر و مادرتان بهانه می گیرند، به آنها اُف نگویید».

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: کلمه اُف کوچکترین کلمه ای است که منجر به جسارت به طرف مقابل می شود، این که انسان با زبانی نرم و لین با پدر و مادر پیرش صحبت کند، بسیار راهشگا است./867/201/ب2

ارسال نظرات