۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۴۷۸۳۵۲
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

حفاظت و انتقال ارزش‌های انقلابی به نسل‌های جدید از وظایف روحانیت است

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی با اشاره به نقش ویژه علما و روحانیان در پیروزی انقلاب و تشکیل نظام اسلامی، گفت: اکنون هم حفاظت و حراست از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و انتقال آنها به نسل‌های جدید از مهم‌ترین وظایف روحانیت است.
حجت الاسلام قدیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای استان خراسان شمالی امروز در جمع شماری از روحانیان استان، با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: حفظ و حراست از انقلاب اسلامی بدون صیانت از اهداف و ارزش‌های والای آن امکان‌پذیر نیست؛ ازاین‌رو باید مسؤولان و متولیان برای تبيين و نهادينه كردن ارزش‌های ديني و انقلابي در جامعه تلاش كنند.

وی افزود: بایستی مسؤولان در دهه مبارک فجر تشریح، تبیین و نهادینه کردن ارزش‌های دینی و انقلابی را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام قدیمی اضافه کرد: روحانيان به‌ ویژه ائمه جماعات بايد از فرصت منابر و مجالس این ایام استفاده كرده و ارزش‌های ناب انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را تشريح و تبيين كنند؛ چرا که اين مهم از تكاليف جامعه روحانیت به‌ویژه ائمه جمعه و جماعات است.

استاد حوزه و دانشگاه استان خراسان شمالی اظهار کرد: هميشه و در طول اين 38 سال كه از پيروزي انقلاب اسلامي می‌گذرد، دفاتر علما و حوزه‌های علمیه پایگاه اصلی انقلاب اسلامی بوده و نقش مؤثري در تعميق و نهادينه كردن اصول و آرمان‌های انقلاب داشته‌اند.

وي با تأكيد بر تفکیک‌ناپذیری روحانيان از نظام اسلامي، ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی همواره درصدد ایجاد تفرقه و جدایی بين روحانيان و مردم هستند و با توسل به انواع روش‌ها و حيله تلاش می‌کنند مردم را نسبت به روحانيان بدبين كرده تا به اهداف شوم خود برسند.

حجت‌الاسلام قدیمی با بیان اینکه مردم و روحانيان نبايد خود را جدا از نظام اسلامي تصور كنند، تصريح كرد: لازم است مردم با وحدت و همبستگي توطئه‌های دشمنان را خنثي كرده و اجازه هیچ‌گونه اظهار وجودي به دشمنان انقلاب و نظام اسلامي ندهند.

وي با اشاره به نقش مؤثر علما و روحانيان در پيروزي و تداوم انقلاب اسلامي، بر لزوم بازخواني شعارهاي انقلاب تأکید و خاطرنشان كرد: يكي از مهم‌ترین وظايف علما و روحانيان، حفظ وحدت و انتقال ارزش‌های انقلاب و بازگو کردن حوادث و رخدادهای مرتبط با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران برای نسل امروز است.

حجت‌الاسلام قدیمی افزود: انقلاب اسلامی ایران يك موهبت الهي است که خدا نصیب ملت ایران كرده؛ از این‌ رو باید مردم و مسؤولان همواره شکرگزار این نعمت الهی باشند و در حفظ و صيانت اهداف و ارزش‌های والاي آن تلاش كنند.

وي اظهار داشت: امروز ايران به برکت انقلاب اسلامی به‌ عنوان الگو در جهان شناخته شده و سبب بیداری امت اسلام شده است؛ به همین دلیل باید همواره قدر این نعمت الهي را دانسته و وحدت و اتحاد خود را بیشتر تقویت کنیم.

دبیر مجمع علمای استان خراسان شمالی در خاتمه با دعوت از آحاد مردم برای حضور باشکوه در مراسم یوم‌الله 22 بهمن، تصريح كرد: مردم هميشه در صحنه ايران اسلامي مثل هميشه با حضور باشكوه خود در راهپيمايي یوم‌الله 22 بهمن مشت محكمي بر دهان استكبار زده و با بازخواني شعارهاي انقلاب، روزهاي نخستين انقلاب 57 را براي نسل جوان تداعي می‌کنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات