۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۴۷۸۷۹۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

انقلاب اسلامی مکاتب اصیل هنری را احیا و تعالی بخشید

محمدپور گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نه تنها مخالف هنر نبوده‌اند، بلکه هنری مانند سینما را یکی از مظاهر تمدن و لازمه ترویج فرهنگ و ارزش‌های الهی معرفی می کنند.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران در حوزه فرهنگ و هنر نیز با آثار و برکات ارزشمندی همراه بوده است، اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگ ارزشی به بالندگی رسید و مکاتب اصیل هنری احیا و تعالی یافتند.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران نشان داد که هنری ارزشمند است که در خدمت دین و جامعه باشد، افزود: با مطالعه دیدگاه‌ها و اندیشه های امام راحل خواهیم یافت که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نه تنها مخالف هنر نبوده‌اند، بلکه هنری مانند سینما را یکی از مظاهر تمدن و لازمه ترویج فرهنگ و ارزش‌های الهی معرفی می کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: فعالیت در عرصه‌های مختلف هنری پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دور از فساد و ابتذال توانست مایه تعالی جامعه بشری شود، امروز در حوزه سینما بر خلاف آنچه که در غرب معمول است؛ تولیدات کشور به دور ابتذال و خشونت توانسته مخاطبان بین‌المللی خود را جذب کند.

وی در ادامه از برگزاری جشنواره استانی شعر فجر در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره با هدف شکوفایی و بالندگی شعر انقلاب و رسیدن به آرمان‌ها و فضیلت‌های فرهنگ و ادب این مرز و بوم و ارتقای سطح کیفی این پشتوانه فرهنگی و گنجینه ملی به ویژه در خطه گهرخیز و هنرپرور آذربایجان به همراه مراسم هم‌اندیشی شعر انقلاب و تجلیل از پیشکسوتان  این عرصه برگزار می‌شود.

محمدپور با بیان این‌که در این دوره نیز شعرای استان با موضوعات انقلاب، دفاع مقدس، قیام باشکوه ٢٩ بهمن تبریز و در کنار آن شعر آزاد در دو بخش فارسی و ترکی و بخش ویژه، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در همه گروه‌های سنی به رقابتی سازنده خواهند پرداخت، گفت: ارزیابی آثار براساس نگرش‌های نو و مضمون‌های بکر در حوزه ادبیات خواهد بود و از برگزیدگان تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی محورهای جشنواره را شامل نقش هنر شاعری در تداوم و صدور انقلاب اسلامی، انقلاب و عبور از بحران‌ها و فتنه‌ها، چشم‌انداز انقلاب با رویکردی به ظهور منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر(عج)، دفاع از آرمان‌ها و فضایل انقلاب و شهدا در طول تاریخ، شهدای مدافع حرم و نقش ایشان در صدور فرهنگ ایثار و جانفشانی انقلاب اسلامی، نقش اسلام در ظهور انقلاب و جمهوریت آن و اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و شیوه‌های تحقق بخشیدن به آن عنوان کرد.

محمدپور با بیان این‌که در این مراسم از عشرت جبارزاده و محمد محمدلو دو تن از شعرای پیشکسوت استان نیز تجلیل خواهد شد، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند حداکثر سه قطعه شعر در هر یک از بخش‌های مورد نظر را تا ١٩ بهمن ٩٥ به دبیرخانه جشنواره واقع در تبریز، خیابان امام خمینی، خانه فرهنگ، طبقه سوم ارسال کنند./302/935/ب1

ارسال نظرات