۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۴۷۹۲۳۶
امیرآبادی:

رانت خواری در صنعت و اقتصاد اجازه پیشرفت انقلاب را نمی دهد

نماینده قم در مجلس با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی عمده مشکلات کشور را در دو بخش صنعت و اقتصاد دانست و گفت: رانت خواری در این دو بخش اجازه ورود افراد توانمند را نمی دهد.
امیرآبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد امیرآبادی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، امروز در مراسمی که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار داشت: دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران با توجه به موانع و دشمنی‌هایی که برای ایران درست شده بود بسیار چشمگیر است.

وی عمده مشکلات کشور را در عرصه صنعت و اقتصاد دانست و افزود: مهم‌ترین دلیل عدم پیشرفت در این دو حوزه نبودن مدیریت جهادی و روحیه انقلابی است زیرا رانت‌خواری و ویژه خواری در این دو بخش اجازه ورود افراد توانمند را به این عرصه‌ها نمی‌دهند و مانع پیشرفت شده‌اند.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی بانک‌ها را منشأ مشکلات اقتصادی کشور عنوان کرد و ابراز داشت: متأسفانه مجلس یکپارچه نیست برخی نمایندگان وامدار بانک‌ها هستند و زور ما در مجلس به بانک‌ها نمی‌رسد؛ مدیران بانک‌ها هم در هر دولت فقط از یک پست به پست دیگر می‌روند و نگاهشان به بانک به عنوان یک بنگاه تجاری است.

وی با بیان این که مجلس ضعیف شده است، نحوه انتخابات در کشور را مورد انتقاد قرار داد و گفت: مردم باید تشخیص دهند که کسانی که برای انتخابات میلیاردی خرج می‌کنند در مجلس به دنبال چه خواهند بود؛ انتخابات از این جهت که تجلی اراده ملی است از دستاوردهای مهم انقلاب است ولی مردم باید در انتخاب خود بر اساس آرمان‌ها و ارزش‌هایی که امام خمینی(ره) مطرح کردند عمل کنند نماینده مجلس و رییس جمهور سالم انتخاب شوند.

امیرآبادی تغییر مدیران، بخشداران و استانداران را در آستانه انتخابات بی معنا دانست و افزود: وامدار بودن به برخی جناح‌ها و رانت بازی در دولت سبب شده است که در پست‌هایی مانند مدیرکل برخی بیمه‌ها افرادی را بگذارند که هیچ تخصصی ندارند.

وی به دستاورد مهم ایران در سوریه، لبنان، عراق و یمن اشاره کرد و افزود: کشورهایی مانند عربستان و آمریکا هزینه‌های هنگفتی را در این کشورها کردند ولی به هیچ نتیجه‌ای نرسیدند ولی ما با اندک‌ترین هزینه و سازمان‌دهی نیروهای افغانستانی که هیچ هزینه‌ای برای نظام نداشته است توانستیم کاری کنیم که هیچ تصمیمی بدون حضور ایران در این کشورها ممکن نباشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بازسازی سوریه و لبنان را فرصتی برای اقتصاد ایران دانست و خاطرنشان کرد: بازسازی سوریه و عراق مانند بازسازی بم نیست بلکه برای بازسازی قرارداد می‌بندیم و از منابع خودشان استفاده می‌کنیم؛ در بازسازی عراق و سوریه مهندسان ایرانی و مصالح ایرانی با سرمایه آنها به کار گرفته می‌شود و این یک فرصت برای ایران است ولی متأسفانه برخی از روی جهالت با بازسازی سوریه و عراق مخالفت می‌کنند./843/پ202/ص

ارسال نظرات