۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۴۸۵۱۵۷
امام جمعه شهرضا:

آمریکا به دنبال ایجاد و تقویت فتنه‌های مذهبی در منطقه است

امام جمعه شهرضا گفت: ایجاد و تقویت فتنه‌های مذهبی در منطقه، سیاست راهبردی جدید آمریکا است، اما در زمانی که به برکت نظام مقدس جهوری اسلامی مرگ سیاسی استکبار جهانی فرا رسیده، این کشور نیز نمی‌تواند اقدامات و نیات خصمانه خود را دنبال کند.
آمریکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی امشب در جمع مردم شهرستان شهرضا در مسجد و حسینیه صدیقه طاهره(س)، بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مقتدر در منطقه و جهان شناخته می‌شود تا جایی که کشورهای جهان به لزوم حضور ایران در همه مذاکرات جهانی و منطقه‌ای تأکید می‌کنند، اقتدار جمهوری اسلامی ایران مرهون تدابیر هوشمندانه فرمانده معظم کل قوا و تلاش نیرهای مسلح است.

وی ادامه داد: سیاستهای خصمانه عربستان سعودی در منطقه و به ویژه در مقابل کشورهای اسلامی منطقه از جمله سوریه و عراق با شکست مواجه شده و شواهد امر نشان می‌دهد که آل سعود در کشورهای یمن و بحرین نیز با چالشهای جدید رو به رو شده است.

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت واگذاری اداره امور مساجد به جوانان، عنوان کرد: باید اداره این مراکز را به جوانان واگذار کنیم زیرا آنان ثابت کرده‌اند که هر کاری به آنها واگذار شود به بهترین شکل انجام خواهد شد، لازم است برای اداره آینده امور انقلاب و کشور کادرسازی کنیم و یکی از بهترین روشهای انجام این کار، واگذاری اداره امور در مراکز دینی به جوانان است.

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: بر اساس سیاست جدید آمریکا علیه ایران، صدای آمریکا باید تنها صدای علیه ایران باشد، از سوی دیگر این کشور با استمداد از سازمان سیا برای افزایش تمرکز بر ایران است، این کشور قصد دارد در برنامه جدید خود اعمال انواع فشارها را با توجیه نقض حقوق بشر بر ایران افزایش داده و با دامن زدن به فتنه‌ها مذهبی در جهت اغراض خاص عمل کند.

وی اظهار کرد: تشدید جنگ اطلاعاتی علیه ایران و کمک گرفتن از دلارهای عربستان برای مقابله با انقلاب اسلامی و تشدید ایران هراسی نیز از جمله دیگر راهبردهای جدید آمریکا برای ضربه زدن به انقلاب است که این کشور در دستور کار خود قرار داده است.

امام جمعه شهرضا عنوان کرد: در مقابل سیاست ایران هراسی آمریکا بین کشورهای عرب منطقه، رهبر معظم انقلاب فرمودند که با همکاری یکدیگر می‌توانیم امنیت منطقه را تأمین کنیم، از زمانی امام خمینی(ره) قاطعانه در برابر آمریکا ایستادگی و فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، این کشور هر روز ضعیف‌تر و همه سیاستهای خصمانه آن بر علیه جمهوری اسلامی با شکست مواجه شده است؛ اکنون نیز مسؤولان آمریکا در داخل این کشور خود با بحرانهای زیادی در حوزه مسائل اجتماعی و اقتصادی مواجه هستند و هر روز اخباری از تظاهراتهای مردمی علیه رییس جمهور جدید این کشور منتشر می‌شود.

حجت الاسلام یعقوبی با تأکید بر ضرورت افزایش دانش و اطلاعات دینی و تاریخی مداحان هیئات مذهبی، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که مداحان از انتشار جعلیات و توهمات پرهیز کنند، مداحان اهل بیت(ع) از جایگاهی حساسی برخوردار هستند و به همین دلیل باید مطالبی دقیق و مبتنی بر مطالعه آثار و منابع معتبر دینی را مطرح کنند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به بخشهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بر ضرورت ارائه گزارش عملکرد مسئولان سه قوه درباره اقتصاد مقاومتی تأکید فرمودند، بنابراین لازم است مسئؤلان اجرایی کشور گزارشهای دقیقی درباره مقابله با بیکاری و وضعیت بیمه‌های کارگری ارائه دهند تا مردم نیز از جریان امور با خبر شوند./868/202/ب2

ارسال نظرات