۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۴۸۸۸۴۷
نماینده آستان مقدس حسینی:

جهانیان به درایت آیت الله سیستانی اذعان کرده‎اند

نماینده آستان مقدس حسینی تصریح کرد: جهانیان به درایت و نقش حضرت آیت الله سیستانی در گسترش صلح اذعان کرده‎اند.
جشنواره هفته فرهنگی «نسیم کربلا»

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی القرعاوی به نمایندگی از آستان مقدس حسینی طی سخنانی در جشنواره هفته فرهنگی «نسیم کربلا» که در پاکستان برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن کریم بیان داشت: برادری دینی یکی از بزرگ‎ترین نعمت‎های اجتماعی خداوند متعال برای بشریت است. خدا در قرآن برادری، محبت، همبستگی را یکی از غرایز فطری انسان‎ها معرفی کرده است.

وی افزود: برادری و محبت در دوران و شرایط مختلف از بین نمی‎رود زیرا قرآن کریم مساله را به زمان خاصی مقید نکرده است. گاهی انسان‎ها از مسیر فطرت خود خارج می‎شوند بنابراین با رجوع به قرآن کریم و سنت نبی اکرم (ص) باید به فطرت اصیل خود بازگردد.

نماینده آستان مقدس حسینی عنوان کرد: حضرت آیت الله سیستانی باوجود اختلافات عقیدتی، دینی و مذهبی در بین اقشار مختلف مردم نقش تاثیرگذاری در گسترش روحیه برادری و محبت میان مسلمانان ایفا کرد.

وی با اشاره به اعزام کاروان و کمک‎های بشر دوستانه این مرجع تقلید برای آوارگان و مناطق جنگ‎زده عراق نظیر استان‎های الانبار، کرکوک و موصل، ادامه داد: جهانیان و بسیاری از سازمان‎های بین المللی حضرت آیت الله سیستانی را به عنوان مرد صلح و درایت معرفی کرده‎اند.

حجت الاسلام القرعاوی اظهار داشت: آستان‎های مقدس عراق نیز نقش تاثیرگذاری در گسترش برادری و همزیستی مسالمت آمیز در بخش‎های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دارد.

وی تاکید کرد که آستان‎های مقدس عراق سفیران صلح برای حل مشکلات و اختلافات در مناطق گوناگون اعزام و باوجود حضور در خط مقدم نبرد با جریان تروریستی داعش به خانواده شهدا و مجروحان یاری رسانی می‎کنند.

نماینده آستان مقدس حسینی گفت: مجاهدان عراقی به امام حسین (ع) و حضرت اباالفضل العباس (ع) برای مبارزه با تروریسم تمسک کرده‎‎اند بنابراین برادری که در میان رزمندگان وجود دارد در هیچ نطقه از جهان مشاهد نمی‎شود./994/ب903/د

ارسال نظرات