۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷
کد خبر: ۴۸۹۵۰۸
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

اقتصاد مقاومتی الگویی جامع برای رفع مشکلات کشور است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی در راستای تقویت زیرساختهای اقتصادی کشور و جلوگیری از آسیب‌پذیری در این زمینه است و باید به عنوان یک دستورالعمل جدی در رأس برنامه‌های همه مدیران کشور قرار گیرد.
سمیه محمودی شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سمیه محمودی شب گذشته در مسجد صدیقه طاهره(س) شهرضا در جمع مردم این شهرستان، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی تاکنون به خوبی در عرصه اقتصاد مقاومتی عمل کرده و تلاش نمایندگان مردم بر این بوده که با وضع قوانین کارآمد زمینه اجرای این اصول را در راستای تحقق منویان رهبر مظعم انقلاب، حمایت از تولید داخلی و اشتغال فراهم کنند.

وی در ادامه افزود: یکی از بزرگترین مواردی که آسیبهای زیادی را به تولید داخلی و در نتیجه اشتغال افراد وارد کرده، قاچاق کالا است که باید با قاطعیت برای مقابله با آن اقدام کنیم زیرا جلوگیری از آن نیز یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود به همین منظور باید در سال جدید مقابله با ورود کالای قاچاق با جدیت در دستور کار دولت قرار گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به نامگذاری سال 1396 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، اظهار کرد: تنها راه تقویت اقتصاد کشور حمایت از تولید و ایجاد بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری در بخشهای مختلف در داخل است که این امور به عنوان مهمترین اصول اقصتاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده شده است.

محمودی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تأکید قرار گرفته از تدابیر هوشمندانه ایشان در راستای تقویت زیرساختهای اقتصادی کشور و جلوگیری از آسیب پذیری در این زمینه است که باید به عنوان یک دستورالعمل جدی در رأس برنامه‌های مدیران کشور قرار گیرد.

وی گفت: برای سومین سال متولی رهبر معظم انقلاب اسلامی این سال را با عناوینی درباره اقتصاد مقاومتی نامگذاری فرمودند که این نشان دهنده میزان اهمیت این مسأله از دیدگاه ایشان و همچنین برای اقتصاد ملی است؛ اقتصاد مقاومتی به معنای قطع رابطه با دیگر کشورهای جهان نیست، این برداشت غلطی است که برخی افراد از این مسأله دارند، در واقع اقتصاد مقاومتی به معنای بهره‌وری درست و صحیح از منابع و امکانات و ظرفیتهای داخلی برای خودکفایی اقتصادی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد: در داخل کشور ما امکانات و منابع زیادی وجود دارد که در صورت استفاده درست و منطقی از آنها همه مشکلات اقتصادی کشور نیز حل خواهد شد؛ تولیدکنندگان داخلی نیز باید محصولاتی را تولید کنند که در شأن مردم ایران باشد، اگر کالاهای با کیفیتی تولید شود، مردم هم به خوبی از آن استقبال می‌کنند.

محمودی تأکید کرد: در حال حاضر شرایط ویژه‌ای در حوزه اشتغال داخلی وجود دارد که نیازمند عزم جدی مسؤولان برای برطرف کردن مشکلات موجود در این زمینه است و رهبر معظم انقلاب هم در انتخاب عنوان سال 96 بر این مسأله تأکید فرموده‌اند؛ دولتمردان هم باید سعی کنند که تولیدکنندگان داخلی حمایت همه جانبه داشته باشند زیرا اقتصاد مقاومتی یک مقوله جامع و کامل است که مجموعه‌ای از افراد و گروه‌ها و دستگاه‌ها باید برای تحقق آن همکاری کنند.

وی افزود: متأسفانه در حال حاضر آمار بیکاری بالا است و بیشتر افراد جویای کار نیز فارغ التحصیل دانشگاهی هستند، بنابراین باید با توجه به این شرایط فرصت های شغلی جدید را ایجاد کنیم؛ اولین گام در حمایت از اشتغال ملی، حفظ اشتغال موجود است که در این بخش باید مجموعه‌ای از عوامل از جمله امکانات اجرایی و قانونی در کنار هم قرار گیرد تا فرصت‌های شغلی موجود حفظ و از نابودی آنها جلوگیری شود/868/.202/ب2

ارسال نظرات