۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۴۹۰۸۰۱

برگزاری نشست جهانی حمایت از مسجد الاقصی

سازمان دانشگاه های اسلامی از برگزاری نشست جهانی حمایت از مسجد الاقصی خبر داد.
بیت المقدس

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان دانشگاه های اسلامی از برگزاری نشست جهانی حمایت از مسجد الاقصی با مشارکت دانشگاه ها برای حفاظت از فرهنگ اسلامی مسجد الاقصی در میان مسلمانان خبر داد.

عبدالمحسن الترکی رییس سازمان دانشگاه های اسلامی و رییس شورای اجرایی این سازمان اعلام کرد که دبیرخانه این سازمان در قاهره موظف به فراهم کردن فوری مقدمات برگزاری نشست و هماهنگی با دانشگاه های اسلامی، کارشناسان و متخصصان به منظور ضرورت حمایت از مسجد الاقصی و حفظ هویت اسلامی آن به عنوان قبله اول مسلمانان، سومین حرم شریف، بخشی از تمدن و فرهنگ اسلامی و توجه به قدس از طریق ارتباط دبیرخانه با دانشگاه ها در این زمینه است.

جعفر عبدالسلام دبیر کل سازمان دانشگاه های اسلامی درجلسه مقدماتی این نشست که در حال حاضر در ریاض برگزار می شود، گفت: 150 دانشگاه اسلامی در این نشست حاضر خواهند شد.

وی افزود: جلسه شورای اجرایی بر ضرورت توجه به زبان عربی و ادبیات آن به عنوان زبان قرآنی حامی فرهنگ اسلامی وعربی به ویژه پس از اهتمام بیشتر به زبان های خارجی تاکید کرد.

سازمان دانشگاه های اسلامی در جلسه شورای اجرایی خود در ریاض به ریاست عبدالله بن عبد المحسن الترکی و حضور جعفر عبدالسلام دبیر کل این سازمان و نمایندگان کشورهای اسلامی، دوحادثه تروریستی روز یکشنبه در دو کلیسای شهرهای طنطا و اسکندریه مصر را محکوم و بر حمایت خود از دولت و مردم مصر در زمینه نابودی تروریسم تاکید کردند.

شورای اجرایی این سازمان با صدور بیانیه ای تاکید کرد تروریسم دین و وطن نمی شناسد و برای مبارزه با آن تقویت همکاری بین المللی ضرورت دارد و حادثه کلیساهای مصر، بیانگر این حقیقت است که تروریسم میان یک دین با دین دیگر فرقی قائل نمی شود زیرا که آن مخالف تعالیم ادیان آسمانی و قوانین بین المللی است./847/ب102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات