۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۴۹۱۰۴۰
حجت الاسلام فرحزاد:

آمار بالای جنایت حکایت از انفکاک میان بشریت و اهل بیت دارد

کارشناس دینی رسانه ملی با بیان این که آمار بالای جنایت در جامعه اسلامی حاصل فاصله گرفتن از خداوند و اهل بیت(ع) است، گفت: ریشه همه ناهنجاری ها، ناملایمات و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی معصیت خود این مردم است.
حبیب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، کارشناس رسانه ملی امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که ذکر شریف صلوات بنا به گفته رسول خدا(ص) موجب رضایت و خشنودی پروردگار می شود، گفت: این ذکر بلند اعمال را طیب و پاکیزه کرده و سبب می شود مورد پذیرش خداوند قرار گیرد.

وی با بیان این که ماه رجب، ماه بزرگ خداوند است که با هیچ یک از ماه های دیگر قابل قیاس نیست، تصریح کرد: امتیاز ماه رجب در شعبان و رمضان نیست و در این ماه حرام، جنگ، قتال و خونریزی همراه با  اختلاف، دعوا، کشمکش و جدال با کفار باید تعطیل شوند و از هرگونه بداخلاقی، تندی و اختلاف پرهیز صورت بگیرد.

حجت الاسلام فرحزاد با بیان این که در این ماه شریف انسان باید مراقب باشد تا به کسی آزاری نرساند، خاطرنشان کرد: ماه رجب به معنای واقعی کلمه ماه آتش بس و آرامش روحی است که مؤمنان باید طلب استغفار و آمرزش از درگاه الهی کنند.

کارشناس رسانه ملی با بیان این که در اغلب اوقات اعمال، رفتار و حرکات روزانه ما موجب گناه می شود، بیان کرد: آمار بالای جنایت و پرونده های دادگاهی در جامعه اسلامی نتیجه فاصله گرفتن از خداوند و اهل بیت است و باید برای دستیابی به جایگاه متعالی از رسول خدا(ص) الگو گرفت و در مسیر دین و معارف بلند اسلامی حرکت کرد تا به سعادت رسید.

وی با استناد به کلام رسول خدا(ص) به عنوان مسکن دردهای بشریت در جوامع انسانی و اسلامی، گفت: بنا به تعبیر نبی مکرم اسلام(ص) ریشه همه ناهنجاری ها، ناملایمات، مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گناه و معصیت مردم است؛ برخی ها با وجود ارائه خدمات ارزشمندی به خلق خدا، همه را با گناه و معصیت نابود می کنند.

حجت الاسلام فرحزاد درمان دردهای بشریت را استغفار و طلب آمرزش به ویژه در ماه پرفیض رجب المرجب دانست و خاطرنشان کرد: این ماه ارزشمند، ماه توبه، استغفار و تخلیه روحی بندگان است؛ بشریت اگر می‌خواهند تا با اهل بیت و ائمه اطهار(ع) همراه شده و آنان را الگویشان بدانند، باید از معصیت و آنچه روح بشریت را آزار می دهد فاصله بگیرند.

کارشناس دینی رسانه ملی با اشاره به اهمیت والای استغفار، گفت: توبه و بازگشت به مسیر الهی درهای رحمت را به روی انسان گشوده و رزق و روزی را از راه هایی که گمانش نمی برد می رساند، همه مؤمنان باید تلاش کنند تا با بهره گیری از این سنت حسنه الهی و با عذرخواهی و طلب حلالیت نگذارند دیگران از رفتار و برخورد آنان برنجند./864/202/ب2

ارسال نظرات