۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۴۹۲۴۹۱

افشای دیدار هیأت امنیتی اسرائیلی با مقامات عربستان، امارات و قطر

یک هیأت بلندپایه امنیتی اخیرا برای بحث درباره مسأله فلسطین و سوریه با مقامات عالی رتبه سعودی، قطری و اماراتی در این کشورها دیدار کرده است.
روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه نشریه الکترونیکی «المنار» فلسطین، از سفر یک هیأت بلندپایه امنیتی از اسرائیل به کشورهای عربستان و امارات و قطر خبر داده و اعلام کرده است که در این دیدارها مسائل منطقه‌ای بویژه فلسطین و سوریه مورد بحث قرار گرفته است.

بنا به این گزارش، این سفر کاملا محرمانه و در هفته اول ماه میلادی جاری صورت گرفته است و مسؤولان اسرائیلی به ریاض، دوحه و ابوظبی سفر کرده‌اند.

المنار همچنین نوشته است که هیأت اسرائیلی با «محمد بن سلمان» فرزند پادشاه عربستان دیدار کرده و در جریان آن درباره گسترش روابط ریاض و تل آویو و بحران سوریه و یمن و همچنین موضوع فلسطین بحث و گفت‌و‌گو شده است.

این هیأت در ابوظبی نیز با «محمد بن زاید» ولی عهد ابوظبی برای گسترش روابط دو جانبه رایزنی کرده است. همچنین بحث آموزش نیروهای اماراتی و گفت‌و‌گوهای فلسطینی- اسرائیلی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

المنار در ادامه می‌نویسد: مقامات امنیتی اسرائیلی پس از امارات و پیش از عزیمت به اسرائیل به قطر رفته و با «تمیم بن حمد» امیر این کشور دیدار کرده و درباره روابط دو جانبه با وی گفت‌وگو کرده‌اند. در این دیدار طرف قطری تلاش بسیاری کرده است تا آتش‌بس طولانی میان حماس و اسرائیل برقرار باشد.

هنوز هیچ مقام یا منبعی از این کشورها خبر مذکور را رد یا تأیید نکرده است./847/ب۱۰۳/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات