۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۴۹۴۴۱۶
فرهنگ و دولت آینده(۱۸)

رییس دولت نباید در جایگاه سیاست‌گذار بنشیند

مدیر مرکز تخصصی امام خمینی(ره) شأن رییس‌جمهور را اجرای مطلوب مصوبات نهادهای قانون‌گذار دانست و گفت: درست نیست رییس دولت بخواهد در جایگاه سیاست‌گذار بنشیند.
حجت الاسلام حسین خانی

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین هادی حسین‌خانی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نیازهای فوری جامعه و تأکید رهبر انقلاب اسلامی بر مسأله اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: تمرکز بر روی مسأله اقتصاد نباید دولت را از فرهنگ غافل کند، زیرا انقلاب ما در حقیقت یک انقلاب فرهنگی است.

معاون سابق تهذیب حوزه‌های علمیه افزود: سایر برنامه‌های جامعه ما از قبیل امور اقتصادی و سیاسی و اجتماعی ریشه فرهنگی دارد و انتظار ما از کسانی که خود را در معرض انتخاب برای اداره دولت قرار داده‌اند این است که برنامه فرهنگی خود را هم به مرم ارائه کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز که مسأله ازدواج و اشتغال جوانان به عنوان مهم‌ترین مشکلات جامعه مطرح است بخشی از این مشکلات به زیرساخت‌های فرهنگی برمی‌گردد و اگر زیرساخت‌ها درست شود و نگاه مردم به ازدواج و اشتغال درست شود، بخش وسیعی از مشکلات کاهش پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین‌خانی با بیان این که کار اصلی دولت اجرای مصوبات و اسناد بالادستی که به دولت ارائه می‌شود است، اظهار داشت: عمل به قانون اساسی و مصوبات شورای عالی امنیت ملی و دیگر نهادهای قانون‌گذار و عمل به دستورات مقام معظم رهبری از وظایف دولت است و این که رییس دولت بخواهد در جایگاه سیاست‌گذار بنشیند درست نخواهد بود.

وی افزود: اگر چه که ممکن است رییس‌جمهور به لحاظ علمی شأنیت نظریه‌پردازی و سیاست‌گذاری را داشته باشد ولی قانون چنین شأنیتی را به رییس دولت نداده است و رییس‌جمهور صرفاً مجری قوانینی است که به وسیله نهادهای قانون‌گذار و اسناد بالادستی تصویب شده است.

مدیر مرکز تخصصی امام خمینی(ره) حوزه علمیه قم نگاه رییس‌جمهور به مسائل فرهنگی و درک جایگاه و شأنیت خود را در مسائل فرهنگی مهم دانست و تصریح کرد: این که رییس دولت اعتقاد به قانون داشته باشد و عمل به امر ولی را وظیفه شرعی خود بداند می‌تواند در اجرای مطلوب قوانین فرهنگی مؤثر باشد./843/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات