۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۴۹۵۳۸۷
دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی خبرداد؛

حضور انتشارات حکمت اسلامی در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با آثار جدید

خراسانی گفت: ما در نمایشگاه امسال بیش از ۲۰۰ اثر مکتوب، صوتی و تصویری را عرضه کرده ایم.
محمدباقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی

محمدباقر خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از حضور انتشارات مجمع عالی حکمت اسلامی در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبرداد و اظهار داشت: این، سومین حضور مجمع در این نمایشگاه است و امسال نیز همچون دو سال قبل بیش از ۲۰۰ عنوان اثر مکتوب، صوتی و تصویری در معرض دید عموم قرار گرفته است.

دبیراجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی افزود: ما در این نمایشگاه ۲۳ عنوان کتاب عرضه کرده ایم که ده مورد آن برای نخستین بار در نمایشگاه عرضه می شود و البته دو مورد از این تعداد یعنی جلد دوم کتاب «جستارهایی در فلسفه اسلامی»، نوشته آیت الله غلامرضا فیاضی و جلد دوم کتاب «اصول و قواعد برهان؛ شرح برهان شفاء» نیز برای نخستین بار بعد از چاپ، تنها در این نمایشگاه رونمایی و عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: کتاب‌هایی نظیر «تحلیل برهان منطقی استدلال»، «یادنامه علمی علامه طباطبایی»، «نقد و بررسی نظریه تطور تاریخی تشیع» و جلد سوم کتاب «حکمت صدرایی» برای نخستین بار در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود.

خراسانی با بیان اینکه در سال‌های گذشته میزان استقبال بازدید کنندگان از غرفه مجمع عالی حکمت اسلامی خوب بوده است، ابراز داشت: برای نمونه، در سال گذشته به کتاب «ظرفیت شناسی علوم اسلامی در تحول علوم انسانی» بسیار توجه و در مجامع علمی دیگری نیز به آن پرداخته شد.

وی تأکید کرد: در حقیقت، این کتاب با هدف لبیک‌گویی به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تحول در علوم انسانی، علم دینی و تشکیل تمدن نوین اسلامی مبتنی بر علوم اسلامی تدوین شده و نتیجه  گفت‌وگوها و مناظرات علمی اساتید و نخبگان علوم انسانی است که این کار افق های جدیدی را در این موضوع به روی پژوهشگران  می‌گشاید.

دبیراجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان اینکه در مجمع عالی حکمت اسلامی در سی امین نمایشگاه کتاب تهران بیش از 180 عنوان اثر صوتی و تصویری ارائه داده است، یادآور شد: از این تعداد هشتاد عنوان اثر تصویری و بیش از صد اثر، صوتی است و در واقع، مجموعه ای از نشست های علمی، گردهمایی های اساتید، بانک دروس علوم عقلی و صوت و تصویر تدریس اساتید علوم عقلی در موضوعات مختلف به شمار می رود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انتشارات حکمت اسلامی  در سالن A3، راهرو 2، غرفه 495  سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۳ لغایت ۲۳اردیبهشت ۱۳۹۶پذیرای علاقه‌مندان به حکمت اسلامی خواهد بود./۱۳۳۰/ ت ۳۰۳/ش

ارسال نظرات