۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۴۹۵۶۷۱
حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری:

طلبگی به معنای یافتن خویش است

استاد اخلاق حوزه با اشاره به اینکه طلبگی به معنای یافتن خویش است، گفت: هر کسی که خود را شناخت قطعأ خداوند متعال را نیز می یابد.
اخلاق اخلاق اخلاق اخلاق راه و رسم طلبگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام  والمسلمین محمد صفایی بوشهری، استاد حوزه علمیه ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه اسلام آباد غرب، ابراز داشت: هر فرد باید زمانی از روز خود را به تفکر درباره اعمال و کردار خود اختصاص دهد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: طلبگی به معنای یافتن خویش است و هر کسی که خود را یافت، خدا را نیز می یابد.

حجت الاسلام صفایی بوشهری بیان داشت: باید اعمال و کردار خود در طول روز را بنویسیم و در شب به اعمال خود رسیدگی کرده و اعمال بد را اصلاح کنیم.

این مسؤول یادآور شد: طلب استغفار از درگاه خداوند متعال، از اعمال شایسته و لازم است، بنابراین باید همواره خود را در معرض اشتباه دیده و از گناه و خطا تبری بجوییم.

وی اظهار داشت: تقوا و اخلاص را در وجود خود تقویت کنیم و اعمال را تنها با هدف جلب رضای الهی و تقرب به خداوند متعال انجام دهیم.

استاد اخلاق تأکید کرد: مراقبه، فکر و ذکر دل انسان را زنده می کند و انسانی که قلبی زنده داشته باشد حقایق هستی را درک کرده و به عظمت خداوند متعال پی می برد.

حجت الاسلام صفایی بوشهری مطرح کرد: زنده بودن انسانها به گناه کردن یا دوری از گناه مربوط است، بنابراین کسی که به گناه آلوده شده، در حقیقت مرده است و کسی که خود را از گناه دور نگه می دارد زنده و حی است.

این مسؤول با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) بیان داشت: باید از نفس خود مراقبت کرد، زیرا اگر قلب انسان جایگاه خداوند متعال نباشد، شیطان در آن نفوذ کرده و در دل و جان بنده خانه می گیرد.

وی در ادامه افزود: نباید اجازه داد که قلب ما به گناه عادت کند، زیرا ترک عادت کاری سخت و دشوار است، بنابراین باید در صورتی که گناهی مرتکب شدیم به سرعت طلب استغفار کنیم و خود را به خوبی ها عادت دهیم.

استاد حوزه علمیه در پایان بیان داشت: گناه انسان را زشت و متعفن کرده و خوی حیوانی به او می بخشد، باید از دل خود محافظت کرد زیرا قلب انسان تنها جایگاه خداوند متعال بوده و جای غیر نیست./857/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات