۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۹۶۷۷۸

قدردانی خانواده شهدای سوری از کمک‎های ایران

در مراسمی که برای تجلیل از خانواده شهدای سوری در شهر لاذقیه این کشور برگزار شد، از حمایت‎های جمهوری اسلامی ایران تقدیر کردند.
ارتش سوریه

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم تجلیل از خانواده‌های ۵هزار شهید سوری در لاذقیه با حضور والدین، همسران و فرزندان شهدایی که در نبرد با تروریست های تکفیری به شهادت رسیده اند، برگزار شد. خانواده شهدا در این مراسم پیام قدردانی خود را به ملت ایران ابلاغ کردند.

در این مراسم شخصیت‌های دینی و سیاسی بلندپایه‌ای و نیز افرادی از ایران و لبنان حضور داشتند.

شیخ «درید قادرو» یکی از حاضران در این جلسه گفت: امروز با این جمعیت عظیم از خانواده‌های شهدا دیدار کرده و از آنان تجلیل می کنیم. اما این ما نیستیم که آنها تجلیل کنیم، بلکه آنها هستند که ما، انسانیت و اسلام و همه مذاهب را با فداکاری های خود تکریم و تجلیل کردند.

وی افزود: ارواح شهدای ایرانی، لبنانی و فلسطینی در این سرزمین به آسمان عروج کرد، تا خون شهدا جامعه مسلمان را دور هم جمع و متحد کند.

شیخ «منذر حسن» از ساکنان شهر لاذقیه نیز گفت: شهید جان خود را فدا کرده است که هیچ چیزی باارزش‌تر از آن نیست،‌ ما نمی‌توانیم حق شهید را ادا کنیم،‌ شهید در راه تکریم و تجلیل از وطن جان خود را فدا کرد و امروز در روز شهدا وطن به نشانه تجلیل و تکریم ارواح این شهدا تعظیم می‌کند، ما آنها را تجلیل و تکریم می‌کنیم و از خداوند می‌خواهیم رییس جمهور بشار اسد و رهبر انقلاب اسلامی آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ای را حفظ کند.

«احمد رافع» هنرمند سوری که فرزندش به دست تکفیری‌ها در اوایل جنگ علیه سوریه به شهادت رسید، گفت: به شهدا اعلام می‌کنم که شما سبقت‌گیرندگان هستید و ما ان شاء‌الله به شما ملحق می‌شویم و درهمان راهی که رفتید حرکت می‌کنیم تا این وطن از لوث صهیونیست‌هایی که پشت گروه های تروریستی هستند پاک شود زیرا اگر صهیونیسم نبود، این گروه های تروریستی هم ایجاد نمی‌شد.

مادر شهیدی که عکس فرزند شهیدش را در دست گرفته به لباس نظامی‌اش افتخار می‌کند، مادر شهید دیگری به پرچم کشورش اشاره و تاکید می‌کند این پرچم همچنان برافراشته خواهد ماند./۸۴۷/ب101/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات