۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۴۹۷۹۶۴
حجت الاسلام روحانی:

امنیت کشور را مدیون نیروهای مسلح و امنیتی کشور هستیم

نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، با بیان اینکه امنیت کشور را مدیون نیروهای مسلح و امنیتی کشور هستیم، گفت: زمانی که همه مردم در کنار این نیروها قرار بگیرند شاهد امنیت کامل در کشور خواهیم بود، زمانی که همه اقوام در کنار نیروهای مسلح باشند امنیت در کشور حاکم می‌شوند.
حسن روحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسن روحانی، عصر امروز در میدان امام خمینی اصفهان، با بیان اینکه آینده ایران را در اختیار شعار نخواهیم گذاشت، گفت: ما برای یک تصمیم مهم اینجا هستیم، ما می‌خواهیم رییس جمهور به عنوان منتخب و نماینده کل ایران انتخاب کنیم نه به عنوان نماینده یک باند در کشور، تمام حرف ما این است آیا می‌خواهیم فردی را به عنوان خادم کل ملت ایران انتخاب کنیم یا به عنوان قیم یک گروه خاص.

وی ادامه داد: رییس جمهور کسی است که برای امنیت شما تصمیم می‌گیرد، امنیت را مدیون نیروهای امنیتی و مسلح هستیم اما همین نیروها در کشورهای دیگر هم بودند ولی شاهد ناامنی در آن کشورها هستیم، زمانی که همه مردم در کنار این نیروها قرار بگیرند شاهد امنیت کامل در کشور خواهیم بود، زمانی که همه اقوام در کنار نیروهای مسلح باشند امنیت در کشور حاکم می‌شوند.

روحانی با اشاره به ریاست رییس جمهور بر شورای عالی فضای مجازی، تصریح کرد: ده بار تصمیم گرفتند که همه شبکه‌ها را ببندند ولی این روحانی بود که در برابر آنها ایستاد، رییس جمهور یعنی رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این دوره فضای فرهنگی کشور بهتر شد، در سایه حضور مردم ما توانستیم دیوار را خراب کنیم و پل بسازیم.

اصفهان باید برای جهانیان بتپد

نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: بین نصف جهان با کل جهان با دیوار تحریم فاصله انداختند، در کل سال ۹۲ توریست خارجی که به اصفهان آمده ۶۵ هزار نفر بوده است اما در فروردین امسال ۸۵ هزار نفر به اصفهان آمدند، ما می‌خواهیم اصفهان به عنوان قلب جهان برای جهانیان بتپد و همه مردم دنیا بتوانند به اصفهان بیاییند.

روحانی با بیان اینکه اگر دولت یازدهم نبود دریاچه ارومیه از بین رفته بود، اظهار کرد: اینبار نوبت زنده کردن زاینده رود است، اصفهان نماد هم زیستی اقوام و تمدن‌ها و مذاهب است، ما با برجام بین ایران و جهان پل برقرار کردیم و دیوار تحریم را فروریختیم و اگر ملت ایران و رهبری معظم یاری کنند باقی تحریم‌ها را هم برخواهیم داشت.

وی با تأکید بر تلاش برای تعامل سازنده با جهان، عنوان کرد: می‌خواهیم با دانشگاه های جهان تعامل داشته باشیم، نخواهیم گذاشت گاز و نفت کشور در اختیار دیگران قرار بگیرد، تمام حرف همین است که به عقب برنمی‌گردیم، پیشرفت به جلو، به هزار و چهارصد یا عقب گرد به نود و یک؟

نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری رقبای خود در انتخابات را فاقد برنامه و دارای برنامه سال ۹۱ عنوان کرد و گفت: روز جمعه روز سرنوشت ما است و اقتدار ملت ایران در روز جمعه تبلور خواهد یافت، همه مقامات اجرایی کشور باید بدانند که نباید از تریبون و سخنگویی سوء استفاده شود، می‌گویند ماهم برجام را قبول داریم، آیا باید قبول کنیم؟ شما که هرچه بیلبورد در تهران بود علیه برجام نوشتید و شما که ما در اوج مبارزه دیپلماسی بودیم از پشت خنجر زدید.

دیوارها را خراب کردیم و پل ساختیم

روحانی حفظ برجام را سخت‌تر از به دست آوردن آن دانست و تصریح کرد: در کنار زحمات و تلاش مردم دیوار را خراب کردیم و پل ساختیم و اجازه نخواهیم داد پل را خراب کنید و دیوار بسازید، فکر می‌کنند روحانی نباشد می‌توانند فضای دانشگاه را امنیتی کنند، فکر می‌کنند اگر روحانی نباشد می‌توانند فضای مجازی را ببندند، مگر این مردم می‌گذارند؟ ما آرامش را می‌خواهیم و تشنه آرامش هستیم، ما تنش را دوست نداریم بلکه ایران آرام را می‌خواهیم.

وی در ادامه افزود: ما باهم تصمیم گرفتیم فرودگاه عظیم و بین المللی را در اصفهان به وجود بیاوریم و آن را در دولت دوازدهم تکمیل کنیم، ما اشتغال را بدون منت و با اخلاص و کمک مردم درست خواهیم کرد به همان دلیل که سال گذشته ۶۵۰ هزار اشتغال ایجاد کردیم، برنامه اشخاص را ببینید و ببینید به غیر از ایجاد تورم راه حلی دارند یا نه؟ کارنامه افراد و اقدامات آنها در سال‌های گذشته را هم ببینید، با کارنامه و برنامه می‌توانیم انتخاب کنیم، می‌گویمد این دولت یک اشتباه بزرگ انجام داده، در سال ۹۲ به فکر برداشتن تحریم بوده و بعد از آن به فکر افزایش درآمد مردم و ساخت کشور بوده است و اکنون در حال افتتاح است، می‌گویند چرا برعکس عمل نکردید؟ ما می‌سازیم و افتتاح می‌کنیم.

نامزد دوازدهین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با اشاره به برخوردار بودن دولت یازدهم از برنامه‌های مفید برای کشور، اظهار کرد: جمعه پای صندوق می‌رویم تا رسانه‌ها و همه بنگاه‌های تولیدی در سراسر کشور باهم مساوی باشند و حامی امنیتی نداشته باشند، ما برای رفع تبعیض‌های ناروا و ظالمانه پای صندوق خواهیم رفت و دوباره سلام بر آزادی و اعتدال و اصولگرایی معتدل خواهیم کرد./1304/ 201/ص

ارسال نظرات