۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۵۰۲۲۴۹
معاون فرهنگی اوقاف مازندران خبر داد؛

اجرای طرح ضیافت الهی با حضور ۲۸۰ مبلغ دینی در مازندران

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که به هیچ عنوان نمی توان نقش روحانیت در برنامه های دینی و فرهنگی را نادیده گرفت، گفت: عدم حضور روحانیت در برنامه های دینی مانع تحقق اهداف از پیش تعیین شده خواهد شد.
طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران چهارشنبه شب در مراسمی که به مناسبت شب های ماه مبارک رمضان در امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد با اشاره به این که شب ماه مبارک رمضان ماه تفکر و تدبر در قرآن است، گفت: سعی کنیم لحظه های معنوی خود را در ماه میهمانی خدا با کلام الهی آمیخته کنیم.

وی با اشاره به این که متأسفانه آن طور که شایسته است مفاهیم قرآنی در جامعه اسلامی نهادینه نشده است، افزود: ماه مبارک رمضان یک فرصت طلایی برای احیای مفاهیم قرآنی در همه بخش های جامعه اسلامی است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که مفاهیم قرآنی سد محکمی در برابر توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب است، خاطرنشان کرد: اگر امروز نظام اسلامی در عرصه داخلی و خارجی از یک عزت و اقتدار خاصی برخوردار است به دلیل حاکم بودن نور قرآن در جامعه است.

حجت الاسلام قربانی با بیان این که یکی از راه های مهم خودسازی در ماه مبارک رمضان بهره گیری از مفاهیم قرآن است، افزود: با قرآن به عنوان کتاب انسان ساز می توانیم در این ماه پرفیض درون خود را از ناپاکی ها و کژی ها پاک کنیم و صیقل دهیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که باید در کنار مسائل اعتقادی مباحث اخلاقی در این ماه نیز مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصت ارزشمندی در جهت ترویج اخلاق دینی و انسانی در جامعه است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که در جامعه دینی نباید شاهد برخی بداخلاقی ها باشیم، خاطرنشان کرد: وجود برخی رذایل اخلاقی به هیچ عنوان زیبنده جامعه دینی نیست و ماه مبارک رمضان فرصت ارزشمندی برای زدودن جامعه از این گونه  بد اخلاقی ها است.

حجت الاسلام قربانی در ادامه سخنان خود سبک زندگی قرآنی را یکی از مهم ترین نیازهای امروز جامعه اسلامی عنوان کرد و با بیان این که خطر سبک زندگی غربی و رواج آن در جامعه هر روز بیشتر می شود، گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای تمرین سبک زندگی اسلامی ست.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که متأسفانه سبک زندگی غربی به صورت خزنده در جامعه اسلامی ریشه دوانده است، بیان داشت: باید سبک زندگی قرآنی که عامل تعالی و رشد جامعه اسلامی است در همه بخش های کشورمان نهادینه شود.

استاد حوزه علمیه مازندران سبک زندگی غربی به دنبال زدودن هویت دینی و اعتقادی جامعه اسلامی است، تصریح کرد: با بهره گیری صحیح از سبک زندگی قرآنی می توانیم جامعه را در مسیر تعالی حقیقی قرار دهیم.

حجت الاسلام قربانی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی برنامه های در حال اجرای سازمان اوقاف در اماکن متبرکه و امامزادگان استان اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین طرح های در حال در اماکن متبرکه استان طرح ضیافت الهی است که همزمان با سراسر کشور و در ماه مبارک رمضان در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می شود.

وی با بیان این که این طرح در 340 بقعه متبرکه و امامزاده شاخص استان در حال برگزاری است، تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به سابقه چند ساله برگزاری این طرح شاهد استقبال خوب مردم به ویژه نسل جوان از اجرای این برنامه دینی و فرهنگی هستیم.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که طرح ضیافت الهی تا پایان ماه مبارک رمضان با اجرای برنامه های متنوع دینی و فرهنگی ادامه خواهد داشت، گفت: برگزاری نماز جماعت، اجرای برنامه های متنوع دینی و فرهنگی، پاسخگویی به سؤوالات و شبهات دینی و تشکیل خیمه های معرفت از جمله مهم ترین برنامه های این طرح دینی است.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به این که یکی از سیاست های مهم سازمان اوقاف اجرای برنامه های دینی و فرهنگی با محوریت روحانیت است، افزود: در اجرای طرح ضیافت الهی نیز 282 مبلغ اعزامی از قم و بومی مشارکت دارند که بر غنا و محتوای علمی و تبلیغی می افزاید.

وی با بیان این که حضور روحانیت در برنامه های فرهنگی و دینی یک فرصت مناسب است، تصریح کرد: در هر برنامه های ای که شاهد حضور پررنگ روحانیت هستیم اثرگذاری تبلیغی آن دو چندان می شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که به هیچ عنوان نمی توان نقش روحانیت در برنامه های دینی و فرهنگی را نادیده گرفت، خاطرنشان کرد: عدم حضور روحانیت در برنامه های دینی مانع تحقق اهداف از پیش تعیین شده خواهد شد.

حجت الاسلام قربانی با بیان این که روحانیت همواره در صف نخست برنامه های دینی و فرهنگی قرار داشته است، تصریح کرد: علما و روحانیان در طول تاریخ مهم ترین پایگاه های دفاع از دین و اعتقادات مردم به شمار می رفتند و امروز نیز این حضور با قوت بیشتری ادامه دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یکی از مهم ترین دغدغه های روحانیت همواره دفاع دین و اعتقادات مذهبی مردم بوده است، خاطرنشان کرد: اگر حضور در صحنه روحانیت نبود امروز دشمنان به اهداف و نقشه های شوم خود دست پیدا می کردند./۹۵۰/۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات