۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۵۰۳۴۳۰
حجت الاسلام والمسلمین فرزانه:

منقلب و دگرگون شدن حاصل توجه در شب قدر است

امام جمعه موقت مشهد گفت: منقلب و دگرگون شدن حاصل توجه در شب قدر است که خداوند برای امت پیامبر(ص) قرار داده است.
حجت الاسلام فرزانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام والمسلمین فرزانه، امام جمعه موقت مشهد امروز 17 خرداد در جمع زائران  بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) به بیان فضیلت های شب قدر پرداخت.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) گفت: خداوند بشارت داده است که شب قدر را برای امت من قرار داده است و دیگر انسانها نمی توانند سرنوشت خودشان را رقم بزنند و خودشان تعیین کننده باشند.

این مدرس دانشگاه رضوی با بیان اینکه تعیین سرنوشت به وسیله خود افراد مختص شیعه است، افزود: در واقع خداوند به شیعه و مسلمان قدرتی داده شده است که می توانند در شب قدر برای خودشان سرنوشت یک سال آینده را تعیین کنند.

وی با بیان اینکه همه ساعات طولانی شب به عنوان شب قدر محسوب نمی شود، اظهار کرد: شب قدر شاید کمتر از یک لحظه باشد و آن همان زمانی است که انسان می تواند در حالت توجه کامل به خدا قرار بگیرد.

امام جمعه موقت مشهد تصریح کرد: ضیافت قدر همان حالت توجه به خداوند است که در آن حالت به غیر بنده و خدا، دیگرانی نیستند و در واقع یک خلوت بین خالق و مخلوق است که در آن زمان سرنوشت فرد رقم می خورد.

وی با اشاره به علائم شب قدر گفت: از مهمترین این نشانه ها آن است که اشک انسان جاری می شود و گریه در آن لحظه غالب است چرا که حالت گریه طبیعی نیست و از درون می جوشد.

مدرس دانشگاه رضوی با بیان اینکه در این حالت انسان هرچه از خدا بخواهد برآورده می شود، تصریح کرد: در واقع در همین حالت سرنوشت انسان برای یکسال مشخص می شود و  به همین دلیل است که می گویند شب قدر از هزار شب بهتر است.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه درادامه با اشاره به منقلب شدن حر در کربلا و پیوستن به یاران امام حسین(ع) گفت: زمانی که حر به یاد مادر امام حسین(ع) افتاد در واقع در همان لحظه با توجه کوتاه، سرنوشت  خودش را رقم خورد.

امام جمعه موقت مشهد درباره دیگر فضائل شب قدر تصریح کرد: منقلب و دگرگون شدن حاصل توجه در شب قدر است که خداوند برای امت پیامبر(ص) قرار داده است./۲۰۲/۹۳۴/ب۱

ارسال نظرات