۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۵۰۳۴۶۸
آیت‌الله صدیقی:

ولایت در عصر کنونی ضامن عزت و استقلال اسلام است

امام جمعه موقت تهران گفت: در عصر غیبت ضمانت اسلام، استقلال و عزت کشور به سبب وجود ولایت فقیه است.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در مسجد جامع آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مراجعه به متخصص، فطری بشر است.

وی افزود: کسی که بخواهد دین را بیاموزد باید به متخصصش مراجعه کند، خداوند می‌فرماید: اگر نمی‌دانید به اهل ذکر مراجعه کند.

آیت‌الله صدیقی درباره اهل ذکر، بیان داشت: خداوند در سوره اعلی می‌فرمایند «اهل ذکر کسانی هستند که نسبت به خداوند خشیت دارند»؛ این افراد خدا ترس هستند. برخی از خداترسان از عدل الهی می‌ترسند و می‌دانند که اعمالشان نتیجه مطلوب و یا نامطلوب خواهد داشت، انسان با انجام عمل قبیح به طور قطع نتیجه نامطلوب برداشت خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: انسان عاقل می‌داند که برای به دست آوردن خوشی زودگذر دنیا نباید پشیمانی ابدی را برای خود رقم بزند، بر همین اساس تقوا پیشه می‌کند.

وی با بیان اینکه انسان مؤمن دو نوع تقوا پیشه می‌کند، گفت: تقوای فتنه آن است که انسان مؤمن با شناخت فتنه‌گران از فتنه پیشگیری می‌کند، شناخت توطئه گران و دشمنان داخلی و خارجی امری عقلانی است.

آیت‌الله صدیقی اضافه کرد: اگر آتش فتنه روشن شود تنها انسان فتنه‌گر در آن آتش نمی‌سوزد بلکه تر و خشک یکجا می‌سوزد به همین دلیل دشمن شناسی، نفوذشناسی، دشمن داخلی شناسی و منافق شناسی از ضروریات تقوا است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: انسان با تقوا هرگز از پشت ضربه نمی‌خورد چرا که می‌داند دشمنی که از بیرون ندای دشمنی سر می‌دهد دشمن داخلی هم همان سخنان را تکرار می‌کند.

وی فتنه دوم را تقوای از آتش جهنم دانست و اظهار داشت: انسان باید وجود جهنم را باور داشته باشد و اعضا و جوارحش را از گناه باز دارد. خداوند می‌فرماید: از آتش پروا کنید آتش آخرت با عالم دنیا متفاوت است. آتش عالم آخرت از خود انسان است.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به تقوای الهی، عنوان کرد: انسان باید خود را در محضر الهی ببیند بنابراین مراقبت از اعمال امری ضروری و عقلانی است.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: خشیت مربوط به تقوای الهی است انسان عالم خداوند متعال را بزرگ می‌بیند و مراقب اعمالش است، اهل خشیت علما هستند، علما جدای از آخوند آمریکایی و انگلیسی هستند. امام راحل مصداق کامل اهل ذکر و خشیت بودند.

وی شهدای 15 خرداد را کلیدداران عرصه شهادت در عصر کنونی دانست و گفت: امروز شهدا با استقبال مردم تشییع و خاکسپاری می‌شوند، اما در آن دوران خفقان چنین نبود به سختی ابدان مطهر شهدای 15 خرداد از رژیم شاه گرفته و در نهایت غربت تشییع و تدفین می‌شدند.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: با واقعه 15 خرداد برخی از علما ترسیدند و برخی دیگر احتیاط کردند اما امام راحل راه خود را با شجاعت و اعتقادی راسخ ادامه داد تا انقلاب به ثمر نشست، زمانی که کسی خواب رفتن شاه را نمی‌دید امام می‌فرمودند: کاری نکن از مملکت بیرونت کنم. امام راحل بدون هیچ ارتشی نظام چندصد ساله شاهنشاهی را ساقط کردند.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: امام راحل اسلام منزوی فردی را از انزوای قرن‌های متواری که مورد تحریف قرار گرفته بود، خارج کرد و فرمود «این اسلام برای بشریت است»؛ امام راحل تفکر جدایی دین از سیاست را به زباله دان تاریخ سپرد.

وی در تبیین اینکه امام راحل احیاکننده هویت ایرانی بود، گفت: ایران قبل از انقلاب کنیز آمریکا بود، انقلاب به مردم عزت بخشید و انتخابات آزاد برگزار شد، شما توجه داشته باشید گاهی انتخابات براساس پول صورت می‌پذیرد و بر پایه دموکراسی نیست، امروز در جوامع غربی با تبلیغات رسانه‌ای گسترده برخی افراد رییس جمهور می‌شوند.

آیت‌الله صدیقی با تأکید بر اینکه در عصر غیبت ضمانت اسلام، استقلال و عزت کشور به سبب وجود ولایت فقیه است، بیان داشت: امام راحل فرمودند: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا انقلاب اسلامی آسیب نبیند./813/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات