۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۵۰۳۵۲۹
مدیر مدرسه علمیه برادران کوهدشت مطرح کرد؛

ضرورت توجه به زیرساختهای تشکیل خانواده در راستای جلوگیری از تشنج و فروپاشی

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت با تأکید بر توجه به زیرساختهای تشکیل خانواده، گفت: زندگی مشترکی که به دور از احساسات تشکیل شود، از تشنج و فروپاشی به دور است.
خانواده

حجت الاسلام محمدرضا سبحانی، مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: علت افزایش آمار طلاق را باید در قدم هایی که ابتدا در تشکیل خانواده برداشته می شود، جست و جو کرد.

وی با یادآوری اینکه در گذشته بزرگترها و والدین برای فرزند تصمیم می گرفتند و با پسندیدن خانواده ها در امر ازدواج فرزندان خود تصمیم می گرفتند، خاطرنشان کرد: ازدوج های سنتی به ندرت منجر به طلاق می شد.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت با بیان اینکه امروزه جوانان در تشکیل خانواده و شروع زندگی مشترک سهمی برای بزرگترها قائل نیستند، عنوان داشت: بیشتر زندگی ها امروز به دور از عقل و منطق شکل می گیرد.

وی اظهار داشت: زندگی هایی که بدون پایه و اساس بوده و عقل در تشکیل آن دخالتی ندارد و مهم ترین عامل اثرگذار عواطف و احساسات است، این زندگی چند ماهی بیشتر دوام نخواهد داشت.

حجت الاسلام سبحانی با یادآوری اینکه پس از تصمیم نهایی جوانان، والدین برای حفظ آبرو و انجام تکلیف حضور پیدا می کنند، تصریح کرد: این امر نیز ناشی از غفلت از تربیت صحیح فرزندان است.

وی با اشاره به اینکه زندگی فراز و نشیب های فراوانی دارد، بیان داشت: جوانی که بر پایه احساسات تصمیم می گیرد و از مشکلات بی خبر است، در آینده تحمل این مشکلات را نخواهد داشت و با کوچک ترین مشکل کانون خانواده فرو می ریزد.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت با تأکید بر اینکه در تشکیل خانواده باید زیرساخت ها مورد توجه ویژه قرار گیرد، گفت: منظور از این زیرساخت خانواده ها، در نظر گرفتن موقعیت های خانوادگی و اجتماعی، فرهنگ، سطح سواد و سن ازداوج است.

وی با بیان اینکه در گذشته طلاق فامیل را می لرزاند، افزود: امروز عادی شدن این موضوع در افزایش آمار طلاق در جامعه نیز نقش دارد، این حرکت به نوعی بداخلاقی اجتماعی است و مسؤولان و متولیان فرهنگی باید جلوی رواج آن را بگیرند.

روی آوردن به آموزه های دینی راه نجات بشر از آسیب های اجتماعی است

حجت الاسلام سبحانی روی آوردن به آموزه های دینی را راه نجات بشر از آسیب های اجتماعی خواند و افزود: با حفظ حرمت ها، حفظ حریم دینی و احیای سنت قدیمی، کم شدن توقعات در زندگی، پذیرفتن روحیات یکدیگر با وجود اختلاف سلیقه ها و یاد گرفتن روش مدارا کردن در زندگی مشترک می توان جلوی بسیاری از مشکلات را در زندگی مشترک گرفت و پایه های کانون خانواده را استوار ساخت.

وی تصریح کرد: با آموزش دادن به جوانان و دور کردن روحیه لجاجت از آنان زندگی ها کمتر دچار تشنج خواهد شد./9459/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات