۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۵۰۵۰۰۰

چند خبر کوتاه از خوزستان

تعویض یک هزار و ۲۰۰ جلد قرآن کریم در یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت، برگزاری محفل انس با قرآن در شرکت پتروشیمی شهید تندگویان، برگزاری مسابقات قرآنی معرفتی در دانشگاه شهید چمران و سفر گروه تواشیح باقرالعلوم آبادان به آفریقای جنوبی چند خبر کوتاه قرآنی از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، طرح تعویض قرآن‌های فرسوده با قرآن‌های نو که در یازدهمین نمایشگاه قرآن، عترت و مسجد اهواز اجرا شد، با تعویض یک هزار و ۲۰۰ جلد قرآن کریم همراه بود.

این طرح برای سومین سال پیاپی در نمایشگاه قرآن اهواز به اجرا درآمد. طرح تعویض قرآن‌های فرسوده و اهداء قرآن‌های نو از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز به مناسبت ماه مبارك رمضان تدوین شده است.

برگزاری محفل انس با قرآن در شرکت پتروشیمی شهید تندگویان

غلامرضا قاسمی، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شرکت پتروشیمی شهید تندگویان بندر امام خمینی(ره) گفت: این شرکت هر سال در ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن ویژه کارکنان برگزار می‌کند که محفل انس با قرآن سال جاری نیز به مناسبت سالروز ضربت امام علی(ع) ساعت ۱۸:۳۰ ۲۳ خردادماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سالن آمفی‌تئاتر شرکت پتروشیمی شهید تندگویان میزبان این محفل نورانی است و محمود فاطمی‌فر به عنوان قاری افتتاحیه این محفل قرآنی در محل برگزاری حضور خواهد یافت. سخنرانی حجت‌الاسلام زندیه از روحانیان حوزه علمیه شهرستان ماهشهر و ارائه محفوظات حسن یزدانی‌فر و اجرای گروه تواشیح انوارالزهرا(س) ماهشهر از دیگر برنامه‌های این محفل است.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شرکت پتروشیمی شهید تندگویان گفت: در پایان این برنامه که ویژه کارکنان این شرکت تدوین شده است، عدنان مؤمنین به عنوان قاری مهمان از شهرستان خرمشهر به قرائت قرآن می‌پردازد.

برگزاری مسابقات قرآنی معرفتی در دانشگاه شهید چمران

در روزهای ماه مبارک رمضان دو مسابقه قرآنی ویژه کارکنان دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.

مسابقه کتبی «بهار قرآن» شامل ۲۰ پرسش چهارگزینه‌ای با موضوع قرآن و احکام روزه است. همچنین به مناسبت رحلت امام خمینی(ره) مسابقه کتبی «یادها و خاطره‌ها» با سی پرسش چهارگزینه‌ای در خصوص قیام ۱۵ خرداد و محتوای وصیتنامه امام راحل ویژه کارکنان این دانشگاه تدوین شده است.

گفتنی است؛ شرکت کنندگان می توانند تا پایان خردادماه سال جاری، قسمت پاسخنامه را تحویل دبیرخانه واحد مربوطه دهند. همچنین این مسابقات از سوی دفتر فعالیت‌های قرآنی مدیریت امور فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز به مناسبت ماه مبارک رمضان تدوین شده است.

سفر گروه تواشیح باقرالعلوم آبادان به آفریقای جنوبی

گروه تواشیح باقرالعلوم آبادان در سفر آفریقای جنوبی به سر می‌برد.

این گروه تواشیح از سوی شورای عالی قرآن به منظور سفر تبلیغی ـ قرآنی به کشور آفریقای جنوبی اعزام شده است.

همچنین علاوه بر اعضای این گروه تواشیح که شامل ۴ نفر است، کاظم آذرپیرا هم به عنوان قاری در این سفر حضور داشته و به اجرای برنامه‌های قرآنی می‌پردازد.

اجرای گروه در سه شهر پرتوریا، ژوهانسبورگ و دربان کشور آفریقای جنوبی انجام شده است.

رضا معلاوی، سیدمعین موسوی، مجتبی عباسی و محمدعلی ناصری ۴ عضو گروه تواشیح باقرالعلوم آبادان در سفر به کشور آفریقای جنوبی هستند.

سفر این گروه از ۱۷ خردادماه آغاز شده است./303/9456/ب1

ارسال نظرات