۰۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۵۰۵۶

دانش‌نامه و مجموعه آثار امام خمینی به زودی منتشر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) در قم از انتشار دانش‌نامه و مجموعه آثار بنیانگذار جمهوری اسلامی در آینده نزدیک خبر داد.
دانش‌نامه و مجموعه آثار امام خمینی به زودی منتشر می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدحبیب الله موسوی، مسؤول مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) در قم، چهارم خرداد ماه در جمع خبرنگاران گفت: این مؤسسه در سه محور پژوهشی، آموزش و فرهنگی فعالیت می‌کند.

وی با بیان این که با گذشته هجده سال از فعالیت این مؤسسه در قم، موفقیت‌های پژوهشی بسیار خوبی بدست آمده است، اظهار داشت: تاکنون صدهای جلد کتاب مرتبط با امام راحل و تقریرات شاگردانش در این مرکز تدوین و منتشر شده است.

حجت الاسلام موسوی گفت: مجموعه آثار امام راحل با عنوان مجموعه مولفات و آثار امام خمینی(ره) در 61 جلد تا پایان سال منشر خواهد شد که تمام آثار فقهی،‌ اصولی، کلامی، تفسیری و مباحث فکری ایشان در این مجموعه جای دارد.

وی همچنین از تدوین دانشنامه حضرت امام خمینی(ره) خبر داد و افزود: این دانشنامه به سه زبان با حضور ده‌ها استاد و پژوهشگر تا سه سال دیگر با هزار مقاله علمی و مدخل و با همکاری مراکز پژوهشی و حوزوی و نویسندگان آشنا به اندیشه‌های امام خمینی(ره) منتشر خواهد شد.

مسؤول مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) در قم با بیان این کهاین  دانش‌نامه در زمینه‌ها مختلف و سطوح گوناگون اندیشه سیاسی،‌ تفسیری، کلامی و عرفانی امام به زبان‌های مختلف منتشر می‌شود، اظهار داشت: این دانش‌نامه به عنوان مرجع اصلی افکار و اندیشه‌های امام راحل(ره) در جهان قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: ممکن است برخی سایت‌ها و مراکز دیگر از نوشته‌ها و آثار امام راحل دانشنامه‌ای منتشر کرده باشند؛ ولی آنها مورد تایید این مؤسسه نیست.

حجت الاسلام موسوی همچنین از حمایت پایان‌نامه‌های حوزوی و دانشگاهی با موضوع امام راحل در این مؤسسه خبر داد و افزود: سالانه حدود ده تا پانزده دانشنامه حوزوی و دانشگاهی از سوی این مؤسسه حمایت و منتشر می‌شود.

وی انتشار و جمع‌آوری خاطرات شاگردان و مرتبطان با امام راحل را از دیگر برنامه‌های این مؤسسه در قم دانست و افزود: تاکنون ده‌ها خاطر با شاگردان و مرتبطان امام خمینی(ره) داشته‌ایم که در سال 87 حدود ده خاطره از شبکه‌های مختلف سیمای جمهوری اسلامی پخش شده است.

مسؤول مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) در قم در خصوص فعالیت‌های بخش آموزشی این مؤسسه گفت: سالانه حدود هشتاد تا 180 نفر دانش‌پژوه حوزوی در دوره‌های آموزش کوتاه مدت و بلندمدت این مرکز شرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: براساس تلاش‌های این مؤسسه و تایید وزارت علوم و تحقیقات فناوری در سال جاری برای نخستین بار تمامی دانشگاه‌ها در مقطع کارشناسی ارشد رشته شناخت اندیشه‌ امام(ره) دانشجو می‌پذیرند.

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: به زودی پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در تهران به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی اظهار داشت: براساس جلساتی که با مدیریت و شورای عالی حوزه علمیه داشته‌ایم درس‌نامه اندیشه‌های امام راحل را به مدیران حوزه ارائه داده‌ایم که این موضوع در حال بررسی است و با تصویب آن در شورای عالی حوزه، اندیشه‌های امام در حوزه علمیه آموزش داده می‌شود.
ارسال نظرات