۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۴
کد خبر: ۵۰۸۰۰۲
کارشناس فرهنگی:

اهداف حقوق شهروندی غربی تناقض دارد

حجت الاسلام نجنو گفت: دنیای غرب به دنبال این است ذائقه مردم را نسبت به حقوق شهروندی تغییر دهد، بنابراین اسلام اهداف غرب را حقوق شهروندی نمی داند.
حجت الاسلام نجنو

حجت الاسلام احمد نجنو امام جمعه قلعه گنج، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تبیین حقوق شهروندی پرداخت و اظهار کرد:  حقوق شهروندی در آموزه‌های دینی ما بسیار مورد تأکید قرار گرفته است؛ بنابراین شهروندان ولی نعمت  همه دولتمردان هستند و بایستی در نظام جمهوری اسلامی خود را خادم و خدمتگزار مردم بدانند.

کارشناس دینی فرهنگی با اشاره به اینکه رفع مشکلات معیشتی، امنیتی و آسایش همه در برگیرنده حقوق شهروندی است، بیان کرد: حقوق شهروندی صرفا به مسائل مادی تعلق ندارد؛ بلکه مسائل معنوی و دینی نیز شامل حقوق شهروندی است؛ از این رو دولت مردان باید در این راستا زمینه ای را فراهم کنند که هم به حقوق مادی و هم حقوق معنوی مردم رسیدگی شود.

امام جمعه قلعه گنج تصریح کرد: حقوق شهروندی باید در چارچوب شرع و اسلام صورت گیرد و خارج از محدوده دین نباشد؛ البته دنیای غرب امروز به دنبال این است ذائقه مردم را نسبت به حقوق شهروندی تغییر دهد، بنابراین اسلام اهداف غرب را حقوق شهروندی نمی داند.

حجت الاسلام نجنو ادامه داد: حقوق شهروندی باید در چارچوب اسلام تعریف شود و حضرت علی(ع) وظایف خاصی را به دولت مردان و حاکمان آن زمان در این راستا دادند؛ از این رو در روایات و احکام اسلامی حقوق شهروندی و رعایت حقوق افراد جامعه مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی یادآور شد: در احکام اسلامی بر رعایت حقوق افراد از سوی حکومت اسلامی و همچنین رعایت حقوق حکومت از سوی افراد جامعه تأکید شده است، و باید حقوق شهروندی بر پایه اهداف نظام اسلامی، قانون اساسی و منویات مقام معظم رهبری صورت گیرد و باید برای نهادینه شدن آن در جامعه تلاش کرد.

امام جمعه قلعه گنج در پایان با تأکید بر اینکه آخرين نظام حقوقي دينی و الهی كه ساير نظام های حقوقي جهان را تحت الشعاع خود قرار داد و ملل مختلف از آن استقبال كردند؛ نظام حقوقي اسلام است، افزود: ركن اساسي آئين اسلام، و حقوق شهروندی آن كه در تمامي عرصه ها اثر خود را مي گذارد، انديشه ناب و كامل توحيد است./۹۷۰۹/ت302/س

ارسال نظرات