۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۵۰۸۸۴۲

اعزام ۴۰ مبلغ خواهر به مناطق روستایی شهرستان فارسان در ایام تابستان

مدیر مدرسه علمیه زینبیه(س) فارسان با تأکید بر اینکه امور تبلیغی در رأس فعالیت های طلاب در ایام تابستان قرار دارد، گفت: تاکنون برای تبلیغ دین در مناطق روستایی شهرستان فارسان ۴۰ طلبه فارغ التحصیل اعزام شده اند که در صورت نیاز این تعداد نیز افزایش می یابد.
حوزه های علمیه خواهران

فاطمه امیدی، مدیر مدرسه علمیه زینبیه(س) فارسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به آغاز فصل تابستان و تعطیلی سه ماهه مدارس علمیه خواهران، تصریح کرد: اگر چه فعالیت های تحصیلی طلاب به پایان رسیده اما برنامه های جانبی این مدرسه در ایام تابستان به صورت ویژه برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه دوران طلبگی، دوران فعالیت، نشاط و پویایی است، افزود: در دوران طلبگی تعطیلی معنایی ندارد؛ یک طلبه از زمانی که وارد حوزه می شود باید به فکر علم آموزی و نشر معارف الهی باشد.

امیدی با تأکید بر اینکه امور تبلیغی در رأس فعالیت های طلاب در ایام تابستان قرار دارد، تصریح کرد: در ایام تابستان با سامندهی طلاب دانش آموخته، گروه های مختلف تبلیغی از سوی مدرسه علمیه زینبیه(س) به نقاط مختلف شهرستان فارسان اعزام شدند.

وی ترویج احکام دین و نشر آموزه های قرآنی را مهمترین رسالت گروه های تبلیغی اعزامی به مناطق روستایی و شهری بیان کرد و ادامه داد: تاکنون برای تبلیغ دین در مناطق روستایی شهرستان فارسان 40 طلبه فارغ التحصیل اعزام شده اند که در صورت نیاز این تعداد نیز افزایش می یابد.

مدیر مدرسه علمیه زینبیه(س) فارسان با بیان اینکه طلاب اعزامی به مناطق روستایی آموزش قرآن در همه زمینه ها، مشاوره و پاسخ به سؤالات شرعی را جزء نخستین اولویت های تبلیغی خود می دانند، خاطرنشان کرد: به لطف الهی از فرصتهای تبلیغی برای ترویج سبک زندگی اسلامی نهایت استفاده را انجام خواهیم داد.

این مقام مسؤول همچنین به اجرای طرح زمزمه های قرآنی در این مدرسه علمیه همزمان با ایام تابستان اشاره کرد و افزود: این طرح به منظور تقویت روخوانی و روان خوانی طلاب علی الخصوص طلاب پایه اول برگزار می شود.

مدرس حوزه علمیه زینبیه(س) فارسان با اشاره به اینکه طرح زمزمه های قرآنی به صورت ناپیوسته و در 6 جلسه در محل مدرسه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در این طرح از اساتید قرآنی شهرستان در زمینه قرائت و تجوید بهره مند خواهیم شد.

وی همچنین آموزش مداحی را یکی از نیازهای تبلیغی طلاب خواهر برشمرد و افزود: طبق هماهنگی هایی انجام شده از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی مدرسه، در ایام تابستان جاری، دوره های آموزش مداحی ویژه مبلغان خواهر این مدرسه به صورت منسجم برگزار خواهد شد.

امیدی همچنین به ارتباط تنگاتنگ حوزه علمیه خواهران شهرستان فارسان با حوزه بسیج خواهران این شهرستان اشاره کرد و گفت: با آغاز فصل تابستان 12 نفر از مبلغان خواهر مدرسه علمیه زینبیه(س) به عنوان مربی طرح صالحین در پایگاه های مقاومت خواهران سطح شهرستان فعالیتهای تبلیغی خود را آغاز کرده اند./9457/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات