تبلیغات ناقص رسانهها هویت زنان را تغییر داده است
حجتالاسلام محمد ترسلی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: زنان و مردان هر کدام توانمندیهایی دارند که دیگری ندارد و بر اساس تفاوتهایی که در خلقت آنان وجود دارد مسؤولیتها تقسیم شده است.
مسؤول شورای علمی و برنامهریزی حوزههای علمیه سفیران هدایت با بیان این که خداوند منصب پدر بودن را برای مردان و منصب مادر بودن را برای مادران انتخاب کرده است، گفت: این دو مکمل یکدیگرند و هر کدام بدون دیگری ناقص هستند؛ ممکن است مردی کار زنانه انجام دهد یا زنی کار مردانه انجام دهد ولی هیچ وقت نقش های ذاتی زن و مرد نمی تواند جابجا شود.
وی ابراز داشت: خداوند مسؤولیت اصلی پدر را کسب روزی حلال برای خانواده و مسؤولیت اصلی مادر را ایجاد محبت در خانواده و تربیت صحیح فرزندان گذاشته است.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این دعای امام سجاد(ع) که «خدایا من را در کاری که تو مرا برای آن خلق کردهای به کار ببر» اظهار داشت: اگر هر کدام از پدر و مادر در راستای وظایف اصلی خود حرکت کنند همه جامعه به سعادت و کمال خواهد رسید.
وی افزود: اگر کار بیرون از خانه متناسب با شأن زن باشد و مضر به وظیفه اصلی او که مادری است نباشد برای زنان جایز است و به همین خاطر به نظر من کار زن در بیرون از خانه نباید بیشتر از 4 ساعت در روز باشد زیرا اگر زن بخواهد وظیفه نانآوری در خانه را بر عهده داشته باشد و مانند مردان کار کنند خواهناخواه از مسؤولیت مادری بازخواهد ماند و این جامعه است که متضرر خواهد شد.
حجتالاسلام ترسلی مادری را مترادف با تربیت دانست و گفت: بهترین تربیت در محیط عاطفه، امنیت و ارتباط معنوی شکل میگیرد و این تمام آن چیزی است که خداوند در وجود زن قرار داده است و به همین خاطر در اسلام مسؤولیت تربیت بر عهده زنان قرار گرفته است برخلاف فرهنگ اومانیستی غربی که از این مسیر فاصله گرفته است.
وی برابری مردم و زن در حقوق و تکالیف را غلط دانست و گفت: برابری زن و مرد در حقیقت فریب دادن زن است که هم باید وظایف مادری را انجام دهد و هم باید مانند یک مرد کار کند و درآمد داشته باشد و این ظلمی است که به زنان شده است.
مسؤول شورای علمی سفیران هدایت تبلیغات ناقص رسانهها از حقوق و تکالیف زن در اسلام را عامل اصلی دور شدن زنان جامعه از هویت اصلی خود عنوان کرد و گفت: رسانهها وظیفه دارند واقعیات را به درستی تبیین کنند و زمانی که تبیین به درستی صورت گرفت افراد جامعه آن را میپذیرند.
وی افزود: فیلمهای که در تلویزیون و سینما ساخته میشود در جایگاه رسانه تأثیر زیادی روی هویت دهی به جامعه دارند که متأسفانه برخی از فیلمسازان ما از روی جهل و برخی هم از روی اعتقاد به این که زندگی غربی بهتر است تبلیغات ناقصی را از هویت زن اسلامی انجام میدهند، در حقیقت در جامعه ما هم آسیبهای هویتی زنان و هم درمان آن به نحوه تبلیغات رسانهای مربوط است و فهم درست رسانه از دین میتواند تأثیر زیادی در بازگرداندن هویت واقعی زنان به آنها داشته باشد./843/ت۳۰۲/س