۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۵۱۰۵۹۴
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: 

نظام غلط بانکی مهم‌ترین مانع تولید در کشور است

رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی گفت: نظام بانکی حاکم بر کشور بیش از آنکه حامی تولید و تولیدکنندگان باشد، در زمینه بنگاه‌داری فعالیت دارد.
محمد حسین فرهنگی

محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» اظهار داشت: بخش قابل توجهی از مشکلات کشور مربوط به موانع تولید، کیفیت، قیمت تمام شده و بازاریابی محصول است.

وی با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین موانع تولید در کشور، نظام غلط بانکی است، خاطرنشان کرد: نظام بانکی حاکم بر کشور بیش از آنکه حامی تولید و تولیدکنندگان باشد، در زمینه بنگاه‌داری فعالیت دارد، از این روست که تولیدکننده و کسانی که علاقه‌مند در فعایلت در این عرصه هستند، سود گرفتن از سپرده های بانکی را بر هرگونه فعالیت ترجیح می دهند.

فرهنگی با اشاره به این‌که موانع تولید در کارگروه‌های مختلف با حضور نمایندگان مجلس و نمایندگان دولت بررسی و مورد کار کارشناسی قرار گرفته است، گفت: نظارت بر کیفیت محصولات تولید شده، کاهش هزینه‌ها و تامین مواد اولیه همواره مورد تأکید فعالان عرصه برای حضور قدرتمند تولیدکنندگان در بازارهای داخلی و خارجی است.

رییس مجمع نمایندگان استان با بیان این‌که بخشی از مشکلات عرصه اقتصادی خارج از عهده دولت و بر دوش تولیدکنندگان، صنعتگران و فعالان اقتصادی است، تصریح کرد: بازاریابی محصولات تولید شده در هر صنعتی به عهده خود تولیدکنندگان است نه دولت؛ اگر صنعتگران در زمینه نوسازی تجهیزات و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا گام بردارند، قطعا بهره‌وری بالا رفته و بازار تولید حاصل می شود.

وی حضور در نمایشگاهای داخلی و خارجی، به‌روز رسانی مدیریت در سیستم، برندسازی، شناسایی لحظه‌ای بازار هدف و تولید ارزان را از مهم‌ترین راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی از سوی تولیدکنندگان دانست و گفت: اگر تولیدکننده ایرانی نتواند همگام با تحولات روز بازار دنیا حرکت کنند، طبیعی است که در میدان رقابت عقب خواهد ماند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین بر حمایت جدی و عملی دولت از تولیدکنندگان تأکید کرد و گفت: همواره سخن از اعطای یارانه تولید گفته شده، اما هیچ گاه تحقق نیافته است، هر چند به صورت مقطعی مشوق‌های صادراتی اعطا شده، اما چنین مسائلی باید تداوم داشته باشد./935/ ۳۰۲/ص

 

ارسال نظرات