۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۵۱۰۸۵۴
معاون حوزه علمیه مازندران:

روحیه انقلابی گری کلید حل بسیاری از مشکلات و بحران های کشور است

معاون حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که روحیه انقلابی گری کلید حل بسیاری از مشکلات و بحران های کشور است، گفت: اگر امروز کشورمان در عرصه ها و صحنه های مختلف از یک رشد و توسعه قابل قبولی برخوردار است به دلیل حاکم بودن همین نگاه در بخش های مختلف کشور بوده است.
انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید ابوالحسن میرعمادی، معاون حوزه علمیه مازندران سه شنبه شب در نشست جمعی از روحانیان شهر کیاسر با مهم ارزیابی کردن نقش روحانیت در جامعه امروز، این نقش را بسیار تعیین کننده و حساس توصیف کرد و گفت: روحانیت نقش هدایت بری و آگاهی بخشی را در جامعه اسلامی ایفا می کند.

وی با بیان این که با مطالعه کوتاهی در تاریخ درخواهیم یافت  علما و بزرگان دینی ما هیچ گاه در برابر انحراف ها سکوت نکردند، افزود: روحانیت همواره و با همه توان در برابر هجمه ها و توطئه ها علیه دین ایستاده است.

حجت الاسلام میرعمادی با تأکید براین که روحانیت دفاع از دین را وظیفه اصلی خود می داند، خاطرنشان کرد: روحانیت همواره بسیاری از هجمه ها علیه خود را نیز برای بقا و ماندگاری دین به جان خریده و تحمل کرده است.

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت علیرغم همه تلاش ها و از خودگذشتگی هایی که برای بقای دین در جامعه انجام داده هیچ گاه چشم داشتی به چیزی نداشته است، تصریح کرد: تلاش های صورت گرفته از سوی روحانیت در طول تاریخ بر مبنای تکلیف و رسالتی است که بر دوش این قشر اثرگذارجامعه قرار داده شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علما و فقهای دینی در طول تاریخ با تحمل فشارها و سختی های بسیاری توانستند از انحراف و نابودی دین در جامعه جلوگیری کنند، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ همواره گروه های معاند تلاش کردند تا از پیشرفت و گسترش اسلام ناب در جامعه جلوگیری کنند.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که همواره دست های آلوده برای تضعیف اسلام ناب در جامعه از همه توان و ظرفیت خود استفاده کردند، افزود: اما هوشیاری و بصیرت بالای علمای اسلام مانع تحقق اهداف و برنامه های شوم دشمنان شد.

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این دشمنی ها علیه اسلام و مبانی دینی ما همچنان با قدرت از سوی دشمنان ادامه پیدا کرده است، تصریح کرد: امروز شیوه مقابله با مبانی دینی و ارزشی با بهره گیری از ابزارهای روز نظیر فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای دنبال می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن برای تضعیف دین در جامعه در کمین نشسته است، افزود: هر چه برای ترویج صحیح دین در جامعه سرمایه گذاری کنیم به حتم خروجی بسیار خوبی برای جامعه اسلامی خواهد داشت.

حجت الاسلام میرعمادی با تأکید براین که نباید تلاش ها و نقشه های دشمنان را کوچک بشماریم، تصریح کرد: دشمنان برای اجرای طرح و برنامه های خود سال ها برنامه ریزی و طراحی کردند و سبک فرض کردن آنها زمینه تحقق و شکست ما را فراهم می کند.

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که دین عامل عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است، افزود: دشمنان برای براندازی انقلاب اسلامی تلاش می کند تا دین را در جامعه تضعیف کند، چون ارزش های دینی را مهم ترین عامل شکست توطئه های خود در کشور می داند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز اسلام ناب به برکت تلاش های انقلاب اسلامی جهان مدار شده است، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توانسته علیرغم همه فشارها، تحریم ها و تهدید های دشمنان، اسلام ناب را در اقصی نقاط جهان گسترش دهد.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که دین برای ملت ایران استقلال، آزادی و عظمت به ارمغان آورده است، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی در سایه دین و ارزش های اسلامی امروز به کشوری اثرگذار و تعیین کننده در جهان تبدیل شده است.

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که استقلال و آزادی ملت بزرگ ایران در سایه دین و اسلام ناب به دست آمده است، خاطرنشان کرد: این ملت علیرغم همه تهدید ها و فشارهای دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلام هیچ گاه استقلال خود را فدای برخی مسائل حاشیه ای نخواهند کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت ایران هیچ گاه زیر بار زیاده خواهی های دشمنان نخواهند رفت، بیان داشت: این ملت با بصیرت از بزرگان دینی و عالمان خود آموخته اند که برای حفظ دین و ارزش های اسلامی باید در برابر همه قدرت ها با جسارت و اقتدار ایستاد.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به این که دشمنان تلاش می کنند با فشار و تحریم های ظالمانه ملت بزرگ ایران را از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی دور کنند، خاطرنشان کرد: اما این مردم هوشیار به دشمنان ثابت کردند هیچ گاه انقلاب اسلامی و آرمان های ارزشمند آن را ترک نخواهند کرد.

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که ملت بزرگ ایران در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی همواره پیشگام و ثابت قدم هستند، تصریح کرد: این ملت با بصیرت پرورش یافته مکتب حسینی و علوی هستند و برای بقای اسلام و انقلاب هر چه دارند در طلب اخلاص قرار می دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که انقلاب اسلامی مرهون تلاش ها و از خودگذشتگی های علما و روحانیت است، افزود: اگر نقش آفرینی و رهبری روحانیت با بصیرت نبود امروز این کشور در دست نااهلان قرار می گرفت.

حجت الاسلام میرعمادی با تأکید براین که امروز نیز جامعه نیازمند حضور مستمر و در صحنه روحانیت با بصیرت و انقلابی است، خاطرنشان کرد: روحانیت باید با حضور همیشگی خود در جامعه و همراهی با مردم از دین و انقلاب در برابر هجمه های دشمنان حفاظت و پشتیبانی کند.

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که دین و انقلاب اسلامی همواره در معرض شدید ترین هجمه های دشمنان بوده است، افزود: امروز روحانیت باید در منابر و خطابه های خود با ترویج روحیه انقلابی گری مسیر نفوذ دشمن به کشور را ببندد.

استاد حوزه علمیه مازندران با  تأکید براین که روحیه انقلابی گری کلید حل بسیاری از مشکلات و بحران های کشور است، خاطرنشان کرد: اگر امروز کشورمان در عرصه ها و صحنه های مختلف از یک رشد و توسعه قابل قبولی برخوردار است به دلیل حاکم بودن همین نگاه در بخش های مختلف کشور بوده است./۲۰۲/۹۵۰/ب۱

ارسال نظرات