۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۵۱۱۰۷۶
حجت الاسلام سروستانی:

حجاب و عفاف از موضوعات مهم و جدی جامعه اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در همایش طلایه داران عفاف و حجاب، گفت: عفاف و حجاب از موضوعات مهم و جدی جامعه اسلامی است.
حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی در همایش طلایه داران عفاف و حجاب، موضوع عفاف و حجاب را به عنوان یکی از موضوعات مهم و جدی جامعه اسلامی عنوان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در این همایش ضمن تشریح فلسفه حجاب و عفاف نوع نگاه به این مقوله را به دو نگاه اسلامی و غربی تقسیم کرد.

وی با بیان این که نگاه اسلام به زن یک نگاه متعالی است، اظهار داشت: نگاه اسلام به عفاف و حجاب این است که رعایت حجاب هم برای مردان و هم برای زنان توصیه شده است.

حجت الاسلام سروستانی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: تفاوت های میان زن و مرد بر مبنای شرایط خلقت آنهاست و عواملی مانند نژاد، جنسیت، رنگ پوست و ملیت ملاک برتری انسان ها بر یکدیگر نیستند و از نظر اسلام ملاک مهم شخصیت و رسیدن به کمال انسان فقط پیشه کردن تقوای الهی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان این که حجاب هیچ گونه محدودیتی برای زن ندارد افزود: اسلام در زمینه فعالیت زن در مسائل علمی و مباحث اجتماعی هیچ گونه محدودیتی قائل نیست و با توجه به کرامتی که برای زن در نظر گرفته می تواند فعالیت داشته باشد.

وی با اشاره به وجود شخصیت های ارزشمندی همچون همچون حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س) به عنوان الگوهای گرانقدر بانوان ادامه داد: این دو شخصیت بزرگوار جهان اسلام افزون بر انجام تکالیف فردیدر مباحث اجتماعی هم الگوی مناسبی برای زن مسلمان محسوب می شوند.

حجت الاسلام سروستانی گفت: از نگاه اسلام زن موثرترین فرد در تربیت افراد خانواده است که همین مسأله بیانگر جایگاه عظیم زن است و ما باید بتوانیم این نوع نگاه را به مخاطبان خود انتقال بدهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به مضرات نگاه غرب به حجاب ابراز داشت: نوع نگاه فرهنگ منحط غرب به بحث حجاب استفاده ابزاری از زن است و هیچ گونه شان و کرامتی برای شخصیت زن قائل نیست.

وی با اشاره به فعالیت های دشمنان در ترویج انحرافات اخلاقی و پوششی تصریح کرد: زن نقش مهمی در تحکیم بنیان خانواده دارد و دشمنان با درک اهمیت این حوزه به دنبال افزایش آمار طلاق در جامعه هستند که از مصداق های فروپاشی خانواده است، بنابر این تحکیم بنیان خانواده باید اولویت اول مسؤولان باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با گرامیداشت قیام مسجد گوهرشاد افزود: جامعه مذهبی همانطور که در گذشته نشان داده باید وظیفه اطلاع رسانی دینی خود را انجام دهد و هر کس بنا بر رسالت، جایگاه و موقعیت خود مسئولیت دارد.

حجت الاسلام سروستانی تاکید کرد: ترویج بی حجابی و کنار رفتن عفاف از عوامل اصلی افزایش پدیده طلاق است و آمار بالای طلاق فروپاشی بنیان خانواده ها را در پی دارد.

گفتنی است، همایش طلایه داران عفاف و حجاب 20 تیر 96 به همت جمعیت بانوان فرهیخته اداره کل تبلیغات اسلامی و به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، با حضور خواهران و مادران شهدا، بانوان مداح، مبلغات و اعضای جمعیت بانوان فرهیخته استان برگزار شد./101/833/ب1

ارسال نظرات