۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۵۱۲۲۸۴
رییس دانشگاه الزهرا خبر داد؛

دومین جشنواره ملی بانوی کرامت در دانشگاه الزهرا برگزار می‌شود

رییس دانشگاه الزهرا(س) گفت: در راستای تقویت عفاف و حجاب، دومین جشنواره ملی بانوی کرامت با هدف بررسی و تبیین جایگاه شخصیتی حضرت معصومه(س) به عنوان الگوی زن تراز اسلام برگزار می‌شود.
دهه کرامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهناز ملانظری، دبیر علمی جشنواره ملی بانوی کرامت و رییس دانشگاه الزهرا، در نشست خبری دومین جشنواره بانوی کرامت و همایش ملی نگرش علمی کاربردی به عفاف و حجاب که در خبرگزاری ایکنا برگزار شد، با بیان اینکه هدف دانشگاه در پذیرش برگزاری همایش نگرش عملی به عفاف و حجاب، اقدام عملی در رابطه با این امر مهم است، گفت: عفاف و حجاب در شکل‌گیری شخصیت انسان‌ها بسیار موثر است.

وی افزود: از اهداف مهم دانشگاه‌الزهرا(س) در برگزاری دومین جشنواره ملی بانوی کرامت بررسی و تبیین جایگاه شخصیتی حضرت معصومه(س) به عنوان الگوی زن تراز اسلام و آسیب شناسی در قالب ایجاد گفتمان سازی در راستای تقویت عفاف و حجاب بوده است.

ملانظری در ادامه معرفی سیره و شخصیت حضرت معصومه(س) برای بانوان مسلمان را بسیار با ارزش دانست و گفت: بررسی و شناخت شخصیت حضرت معصومه(س) در تقویت هویت دینی و ارزشی زنان جامعه دانشگاهی و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) بسیار حائز اهمیت است.

در ادامه علیزاده، دبیر همایش ملی نگرش علمی کاربردی به عفاف و حجاب، گفت: اساس شکل گیری همایش علمی و کاربردی عفاف و حجاب به شورای تخصصی دانشگاه الزهرا(س) باز می گردد.

وی افزود: شورای سیاست گذاری و علمی دبیران کمیته‌های علمی در قالب 8 کمیته علمی با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه امام صادق(ع) برای برگزاری این همایش مشغول فعالیت شدند.

دبیر همایش ملی نگرش علمی کاربردی به عفاف و حجاب با تأکید بر نگاه فراجنسیتی به عفاف و حجاب اظهار داشت: وقتی عفاف و حجاب مطرح می‌شود اذهان عمومی به سمت بانوان متمرکز می‌شود؛ بنابراین در این همایش اهتمام ما بر این بود تا رفتارهای عفیفانه را ثابت کنیم و بگوییم عفاف تنها برای بانوان نبوده و مردان هم در این زمینه مسؤولیت سنگینی بر عهده دارند.

علیزاده در پایان خاطرنشان کرد: همایش ملی نگرش علمی کاربردی به عفاف و حجاب بر آن است تا با ترویج فرهنگ عفاف، سلامت نسل‌ها تأمین و امنیت روانی آحاد جامعه فراهم شود./807/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات