۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۵۱۲۳۷۹
با حضور اساتید و خانواده های طلاب؛

دوره اختبار طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه خاتم الانبیا بابل آغاز شد

طرح اختبار و تثبیت در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل با حضور۸۵ طلبه جدید الورود و اساتید و خانواده های طلاب آغاز شد.
اختبار مدرسه خاتم الانبیا بابل اختبار مدرسه خاتم الانبیا بابل اختبار مدرسه خاتم الانبیا بابل اختبار مدرسه خاتم الانبیا بابل اختبار مدرسه خاتم الانبیا بابل اختبار مدرسه خاتم الانبیا بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام روح الله حبیبیان، مدیر مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل امروز در مراسم رسمی آغاز کلاس های اختبار در این مدرسه در جمع اساتید و طلاب جدیدالورود، گفت: طرح اختبار برای آماده سازی و آشنایی پذیرفته شدگان جدید در مدارس علمیه است که قبل از آغاز سال تحصیلی جدید با محیط و شرایط حوزه آشنا شوند.

وی افزود: امسال 85 طلبه جدید در این مدرسه پذیرفته شده اند که 50 نفر از آن ها از دانش آموزان ممتاز محسوب می شوند.

استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که طرح اختبار در این مدرسه به مدت 20 روز برگزار می شود، اظهار داشت: مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل با قدمتی حدود سه قرن از مدارس موفق و ممتاز در سطح کشور است که طی سال های متمادی طلاب و روحانیون نخبه را به حوزه علمیه معرفی کرده است؛ به همین دلیل انتظار ما از افراد و طلاب جدید الورود اهتمام برای فراگیری علوم دینی در کنار تهذیب است.

وی ادامه داد: امسال در آزمون ورودی به مدارس علمیه شهرستان، 200 نفر پذیرفته شدند که از بین این پذیرفته شدگان 85 نفر مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) را برای تحصیل انتخاب کردند.

حجت الاسلام حبیبیان با اشاره به برنامه های پیش بینی شده در طرح اختبار، خاطرنشان کرد: نیمی از برنامه های طرح اختبار به کلاس های اخلاق و برنامه های تهذیبی در قالب طرح میثاق طلبگی اختصاص دارد و سعی می شود خودسازی و افزایش سطح معنوی طلاب جدید الورود در این طرح پیگیری شود.

وی تاکید کرد: داوطلبان در طول اجرای طرح اختبار در این مدرسه زیر نظر اساتید و طلاب پایه های بالاتر قرار می گیرند و پس از اتمام طرح، طی آزمونی حائزین رتبه های بالا با دریافت کد طلبگی به صورت رسمی مشغول به تحصیل در این مدرسه علمیه می شوند.

مدیر مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل داشتن انگیزه را عامل پیش برنده در مدت تحصیل در حوزه علمیه دانست و گفت: طلبه به عنوان سرباز امام زمان(عج) با فراگیری علوم دینی، متعهد به نشر معارف دینی می شود؛ از این رو به عنوان سرباز مکتب جعفری شناخته می شود و اگر فردی بدون هدف متعالی و انگیزه کافی وارد حوزه علمیه شد، درس خواندن او بی فایده است.

وی ادامه داد: در تحصیل علوم دینی هیچ گاه تعطیلی معنا ندارد و اگر طلبه ای بدون دلیل درس و بحث خود را تعطیل کند، در این مسیر موفق نمی شود.

حجت الاسلام حبیبیان اظهار داشت: تحصیل در حوزه علمیه در کنار سخت کوشی برای فراگیری علوم دینی، مراقبت از اعمال و رفتار را برای تعالی روح و تهذیب نفس را پی دارد.

وی افزود: یکی از عواملی که یک انسان و جامعه را در برابر انسان و جامعه دیگر ممتاز  و برجسته می کند، میزان علم و دانش او در برابر دیگران است؛ به همین دلیل عمیق و درست خواندن دروس از عوامل پیش برنده و برجسته شدن یک طلبه در میان دیگران محسوب می شود./1313/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات