۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۵۱۷۶۸۳
نماینده آیت الله سیستانی در اروپا:

حج عظمت و هیبت مسلمانان را به جهانیان نشان می‎دهد

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا تصریح کرد: مسلمانان با حضور میلیونی در موسم حج عظمت و هیبت خود را به جهانیان نشان می‎دهند.
حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا  طی سخنانی در مرکز اسلامی انگلیس گفت: اسلام بر پایه خمس، اقامه نماز، پرداخت زکات، روزه گرفتن، انجام فریضه حج و ولایت اهل بیت (ع) استوار است.

وی افزود: حج از فرائض عبادی و سیاسی است که اگر مسلمانان ظرفیت‎های اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی، عبادی و سیاسی آن را به خوبی می‎شناختند، می‎توانستند بر جهان برتری پیدا کنند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: حج موجب از بین رفتن مرزها شده و مسلمانان را متحد می‎کند. مسلمانان در این ایام قلب‎شان را روانه حج و آن مکان مقدس کرد‎ه اند و این توجه موجب همبستگی بیشتری آنان می‎شود.

وی ادامه داد: هنگامی که حاجی «لبيك اللهم لبيك» می‎گوید در واقع به ندای خداوند رحمان که فرموده است «واذن للناس بالحج» پاسخ می‎دهد. و اگر مسلمانان در رابطه با معنای جمله «لبيك اللهم لبيك» تفکر کنند درمی‎آبند که  این جمله دارای معنای سیاسی عمیقی است.

حجت الاسلام کشمیری با اشاره به دومین وجهه سیاسی مراسم حج خاطرنشان کرد: حج عظمت و هیبت مسلمانان را به جهانیان نشان می‎دهد به طوری که چنین تصویر باشکوهی را در هیچ زمان و مکانی مشاهده نمی‎کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند متعال انسان‎ها را از نزاع دور می‎دارد، بیان داشت: باوجود آنکه هر ساله میلیون‎ها مسلمان در حج تجمع می‎کنند اما متاسفانه به فکر حل مشکلات امت اسلامی نیستند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا ادامه داد: بیش از یک میلیارد و نیم مسلمان با منابع ملی و ثروت‎ها بسیاری در جهان زندگی می‎کنند اما متاسفانه با مشکلات و چالش‎های مختلف روبه رو هستند./994/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات