۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۵۱۹۰۷۱
امام جمعه موقت نجف آباد:

خلوص شهید حججی سبب ایجاد موج شهادت طلبی در بین جوانان شد

امام جمعه موقت نجف آباد گفت: شهادت شهید حججی که نه تنها فضای کشور بلکه کل منطقه مقاومت خاورمیانه را تحت تأثیر خودش قرار داده یک موج شهادت طلبی و حضور در جبهه های مقاومت را به ویژه در بین جوانان حاکم کرد.
حجت الاسلام ایوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام حیدرعلی ایوبی، امام جمعه موقت نجف آباد، در خطبه های این هفته نماز جمعه، با تبریک سالروز ورود آزادگان که در طول اسارت خود، اسارت را به اسیری گرفتند، گفت: معارف اهل بیت سرلوحه و الگوی آزادگانی بود که عزتمندانه در مقابل دشمن ایستادند.

وی با اشاره به مناسبت های هفته آینده نیز افزود: سالگرد کودتا 28، و تکرار این وقایع تاریخی در خطبه های نماز جمعه، برای عبرت گیری از این وقایع است تا بدانیم دشمن، همان دشمن است، روزی در کودتا 28 مرداد، با ایجاد شکاف و دوقطبی کردن جامعه و مأیوس کردن مردم از رهبران دینی، باعث شکست در 28 مرداد شد.

امام جمعه موقت نجف آباد در ادامه تصریح کرد: اگر می بینیم رهبر معظم انقلاب به کرات درباره دوقطبی شدن کشور هشدار می دهند، که مواظب نفوذ فکری و فرهنگی غرب در کشور باشید، مواظب نفوذ دشمنان در بدنه نظام باشید و ازسیاه نمایی در کمبودها و کاستی ها برحذر باشیم و آنها را برجسته نکنیم، این تأکیدات به خاطر تجربه های تاریخی است که زمانی ملی گرا به آمریکا و طرفدارانش اعتماد کردند و شکست خوردند.

حجت الاسلام ایوبی درباره اهمیت مساجد و روز جهانی مسجد بیان داشت: بهترین پایگاه دینی از نظر تربیت فردی و نسل جوان، آموزش معارف، تاریخ و احادیث مساجد هستند که در سیره پیامبر اکرم(ص) در ابتدای اسلام شاهد هستیم که مساجد کانون های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بودند و چه موقعیت عظیمی داشتند که به عنوان پایگاه های اعزام به جبهه بود.

وی در ادامه بیان کرد: مسجد در اسلام دارای چند دسته است، یک دسته مساجد ضرار است که پایگاه منافقین است که اسیر دست منافقان برای نابودی اسلام است که در سال های اخیر مسجد الحرام و مسجد النبی اسیر دست دشمنان شده و وهابیت با تفکر منحرف خود گلوگاه اسلام و این دو مسجد را به دست گرفته و در راستای اهداف خود بهره برداری می کند.

امام جمعه موقت نجف آباد دیگر نمونه مساجد را مساجد سکولار برشمرد و افزود: برخی مساجد نیز وجود دارد که تنها صرف برگزاری یک سری عبادات صورت می گیرد در حالی که مساجد طبق دیدگاه اسلام باید مکانی برای بصیرت افزایی و بیان مسائل روز جهان و کشور باشد که یکی از جلوه های مساجد همین بازگو شدن مسائل روز است که در دوران انقلاب، در زمان اعزام به جبهه ها مساجد چه نقش فعالی داشتند.

وی در ادامه خطبه ها به شهادت دلاورمرد غیرتمند، شهید محسن حججی نیز اشاره کرد و بیان داشت: شهادت این شهید که نه تنها فضای کشور بلکه کل منطقه مقاومت خاورمیانه را تحت تأثیر خودش قرار داده یک موج شهادت طلبی و حضور در جبهه های مقاومت را به ویژه در بین جوانان حاکم کرده است که این موج تنها بر اثر اخلاص و ایمان این شهید است و اخلاص است که چنین موجی را ایجاد می کند.

حجت الاسلام ایوبی در ادامه گفت: وقتی نیت فرد خالص و تنها برای خدا باشد، و مخلصانه برای خدا کار کند، می شود شهید حججی ها که دشمنان برای ایجاد ترس و رعب در دل جوانان برای عدم حضورشان در جبهه مقاومت اقدام به پخش لحظه شهادت این شهید کردند، ولی آن خلوص و نیت این شهید سبب شور و موج ولایی شد.

وی این شهدا را بهترین الگو برای نسل جوان  امروز برشمرد و تصریح کرد: گروهی می گویند در چنین فضای فرهنگی چگونه می شود خالص ماند و این جوانان و مدافعان حرم ثابت کردند که با وجود همه ناهنجاری ها در فضاهای فرهنگی، چنین جوانان پاک و مخلصی تربیت می شوند که هر کجای ایران را نگاه کنیم سخن از این شهید است./1306/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات