۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۵۲۲۸۰۸
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

فرهنگ غدیر عامل عزت و اقتدار جامعه اسلامی است

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که غدیر با اسلام پیوند عمیقی خورده است و تلاش دشمنان برای جدا کردن غدیر از اسلام بی فایده است، گفت: غدیر و ولایت عامل عزت و اقتدار جامعه اسلامی در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان است.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران عصر امروز در نشست یک روزه معاون تبلیغ شرق استان در بهشهر با تبریک فرا رسیدن دهه امامت و غدیر، این ایام را فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ علوی و غدیری در جامعه دانست.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با بیان این که نباید غدیر را یک حادثه معمولی و تنها یک حادثه تاریخی در نظر بگیریم، افزود: واقعه مهم غدیر موجب اکمال دین شد و شریعت محمدی تا آن زمان کامل نشده بود.

وی با اشاره به این که سرنوشت امت اسلامی و همچنین دین خدا با نصب حضرت علی(ع) به دستور الهی و از سوی پیامبر گرامی اسلام در روز غدیر  مشخص شد، خاطرنشان کرد: اگر مردم آن دوران به عهد خود با پیامبر و حضرت علی(ع) پایبند بودند امروز سرنوشت جامعه اسلامی این گونه که می بینیم نبود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که هر امت سرنوشت خود را با دستان خود و تصمیم گیری هایی که می کند رقم می زند، تصریح کرد: در آن مقطع مردم با بدعهدی خود آینده ای تاریک و پر از التهات را برای خود رقم زدند که متأسفانه امروز نیز همچنان باقیمانده های آن جریان در جوامع اسلامی وجود دارد.

حجت الاسلام صادقی از غدیر به عنوان یک سند تاریخی برای خداوم خط رسالت یاد کرد و با بیان این که غدیر عامل تکامل و سعادت جامعه بشری است، افزود: امروز تنها راه رسیدن به سعادت و کمال بهره گیری از فرهنگ متعالی غدیر است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که فقدان امام و حجت الهی در بر روی زمین موجب خسارت های سنگینی برای جامعه خواهد شد، تصریح کرد: متأسفانه حکام جور و ستمگر زمان در طول تاریخ همواره در برابرحق و عدالت ایستادند و ائمه معصومین(ع) را به شهادت رساندند.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که امروز هر چه داریم به برکت نور اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: غدیر عامل تعادل و تکامل جامعه بشری است و بدون بهره گیری از این فرهنگ ارزشمند دینی نمی توانیم به مقصد نهایی برسیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز برای تقویت و گسترش غدیر نیازمند درک عمیق این مفهوم متعالی در جامعه هستیم، گفت: غدیر تنها یک جریان و حادثه تاریخی نیست که به راحتی بخواهیم از کنار آن بگذریم بلکه یک مسأله مهمی است که آینده جامعه اسلامی در گرو درک عمیق این موضوع مهم است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که متأسفانه عدم فهم نامناسب از مسأله غدیر موجب ایجاد انحراف هایی بسیاری در جامعه اسلامی شده است، افزود: امروز در درجه نخست باید جامعه دینی به یک فهم صحیح و مشترک نسبت به جریان غدیر دست پیدا کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه عدم درک صحیح مسأله غدیر به وقوع حادثه تلخ و غمبار عاشورا انجامید، خاطرنشان کرد: امروز اگر می خواهیم از وقوع حوادث دیگری همچون عاشورا جلوگیری کنیم باید فرهنگ غدیر و ارزش های حاکم بر آن در بخش های مختلف جامعه اسلامی نهادینه شود.

حجت الاسلام صادقی به نقش مهم روحانیت در ترویج و گسترش فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که مبلغان دینی پرچم داران عرصه تبلیغ دین در جامعه محسوب می شوند، افزود: مبلغان باید در این ایام با برکت در خطابه و منابر خود نسبت به تبیین و تشریح مناسب مسأله امامت و ولایت در میان مردم صحبت کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز مسأله ولایت و رهبری در نظام اسلامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: دشمن همه توان و سرمایه خود را در جهت تضعیف ولایت و رهبری در جامعه اسلامی به کار گرفته است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، رمز عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه و صحنه های مختلف را بهره گیری از رهنمودهای ولایت و رهبری دانست و افزود: دشمن تلاش می کند برای براندازی انقلاب اسلامی ارکان اصلی این انقلاب و نظام دینی را خدشه دار کند.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که امروز دفاع از دین و ولایت از مهم ترین رسالت های مبلغان دینی است، خاطرنشان کرد: مبلغان با در اختیار داشتن منبر و تریبون های مناسب می تواند نقش بسیار مهمی در تقویت و گسترش فرهنگ علوی در جامعه اثرگذار باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز نیاز داریم پیام غدیر در همه بخش های جامعه اسلامی و حتی جهان بشریت گسترش یابد، گفت: روحانیت از جمله اقشار اثرگذاری است که می تواند با تبلیغ صحیح در جهت گسترش فرهنگ غدیر گام های بسیار مثبتی بردارد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که رسیدن به کمال و سعادت حقیقی نیازمند درک صحیح مسأله غدیر است، خاطرنشان کرد: غدیر و ولایت دو موضوع به هم پیوسته هستند و هیچ گاه از هم جدا نخواهند شد و به عبارتی دیگر می توان گفت ولایت فقیه استمرار غدیر است که باید مورد توجه جدی جامعه امروز قرار گیرد.

حجت الاسلام صادقی بر ضرورت جهانی شدن فرهنگ غدیر تأکید کرد و گفت: دشمن تلاش می کند تا غدیر و فرهنگ اصیل و متعالی آن از جامعه به طور کلی حذف شود اما بدخواهان اسلام ناب و حقیقی باید بدانند که اسلام بدون غدیر معنایی ندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که غدیر با اسلام پیوند عمیقی خورده است و تلاش دشمنان برای جدا کردن غدیر از اسلام بی فایده است، تصریح کرد: غدیر و ولایت عامل عزت و اقتدار جامعه اسلامی در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که تنها شعار غدیر دادن کافی نیست بلکه در همه بخش ها باید فرهنگ و ارزش های غدیری در جامعه اسلامی نهادینه شود، گفت: امروز بیش از همه باید اخلاق و زیست غدیری در جامعه اسلامی ترویج و گسترش یاید.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که مبلغان دینی در ترویج این فرهنگ اصیل دینی رسالت بسیار سنگینی بر عهده دارند، افزود: فرهنگ غدیر که بر گرفته از اسلام ناب و کلام الهی است بهترین وسیله برای رسیدن جامعه به کمال و رستگاری است و باید در متن جامعه اسلامی گسترش یابد./۱۳۱۷/پ۲۰۲/ب۱  

ارسال نظرات