۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۵۲۳۶۴۵
حجت الاسلام ظهیری:

مسلمانان نسبت به نسل کشی مظلومان میانمار بی تفاوت نباشند

استاد حوزه علمیه قم جنایات اخیر علیه مسلمانان مظلوم میانمار را محکوم کرد و گفت: امت اسلام نمی تواند نسبت به ظلم دشمنان به مسلمانان بی تفاوت باشد.
حجت الاسلام ظهیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اصغر ظهیری استاد حوزه علمیه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که جریان غدیر برکات بسیاری برای اسلام و مسلمانان دارد، گفت: ولایت امیرمؤمنان علی(ع) که به دستور خداوند متعال از سوی پیامبر اسلام ابلاغ شدآثار فراوانو گوناگون دارد که از جمله آن مسائل اخلاقی است.

وی افزود: هر کس که در ولایت امیرمؤمنان حضرت علی(ع) وارد شود می تواند از آثار و برکات غدیر استفاده کند و خود را بهره مند سازد، رسیدن به تمام مراتب عرفانی و اخلاقی در سایه ولایت امام علی(ع) ممکن می شود.

حجت الاسلام ظهیری با بیان این که انسان بدون پذیرش ولایت امیرمؤمنان نمی تواند به مراتب سیر و سلوک برسد، اظهار داشت: انسانی که ولایت امیرمؤمنان را بپذیرد، تمام برنامه‌های اخلاقی و سیر و سلوک را در زندگی خود پیاده می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین نکات اخلاقی تواضع است که دستورات فراوانی در دین اسلام در این زمینه وجود دارد از این رو انسان نباید فریب مال و مقام خود را بخورد و خود را از دیگران برتر بداند بلکه در هر حالتی باید تواضع داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم یکی از آثار پذیرش ولایت اهل بیت(ع) در خانواده ظاهر می شود، ابراز داشت: خانواده تابع اهل بیت(ع) کمتر دچار تنش می شود و اگر امروز شاهد افزایش طلاق در جامعه هستیم به این دلیل است که نتوانستیم دستورات و فرهنگ اهل بیت(ع) را در خانواده ها و خانه ها پیاده کنیم.

وی امامت و ولایت اهل بیت(ع) را سبب وحدت و اتحاد مردم و جامعه دانست و عنوان کرد: پیام غدیر اتحاد مسلمانان با یکدیگر و ایستادگی در برابر استکبار و دشمنان اسلام است، مردم ایران باید قدردان نعمت جمهوری اسلامی و رهبری ولی فقیه باشند.

حجت الاسلام ظهیری جنایات اخیر علیه مسلمانان مظلوم میانمار را محکوم و خاطرنشان کرد: انسان مسلمانان نمی تواند نسبت به ظلم دشمنان به مسلمانان بی تفاوت باشد چرا که پیامبر اسلام فرمود اگر مسلمانی صدای مظلومیت مظلومان را بشنود و کاری نکند مسلمان نیست.

وی اضافه کرد: متأسفانه امروز شاهد هستیم که ارتش میانمار و بودایی های افراطی این کشور جنایات وحشیانه ای انجام می دهند و در حال نسل کشی مسلمانان هستند که جهان اسلام نباید نسبت به آن بی تفاوت باشد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات