۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۵۳۲۱۳۹
آیت الله خاتمی در تجمع طلاب:

۴ سال بزک کردن چهره آمریکا بس است/ ملت را دوباره به دام اتحادیه اروپا نیندازید

آیت الله خاتمی با بیان این که اگر قرار باشد اتحادیه اروپا بین ایران و آمریکا قرار گیرد قطعا جانب آمریکا را می گیرد، گفت: ۴ سال بزک کردن چهره آمریکا کافی است؛ این ملت را دوباره به دام اروپا نیندازید.
تجمع طلاب و فضلاء حوزه علمیه قم در محکومیت اظهارات و اقدامات خصمانه آمریکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری امروز در تجمع باشکوه و پرشور طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در محکومیت یاوه گویی های مقامات آمریکایی، این اجتماع با عظمت را نشانه انقلابی ماندن حوزه علمیه قم دانست.

وی افزود: بزرگان، اساتید، فضلا و طلاب در این اجتماع حضور پیدا کردند تا بگویند که همراه تمام ملت در صحنه هستند و تا آخرین نفر، تا آخرین نفس و آخرین قطره خون در برابر استکبار مقاومت می کنیم، کینه آمریکا این است که در منطقه ای حساس، راهبردی و استراتژیک یک نظام دینی حاکم شده است.

عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که بغض دشمن از حاکمیت دین در منطقه است، اظهار داشت: این حاکمیت به برکت عنایت خداوند و همراهی مردم به ملت ایران هدیه داده شده است، مسأله ایران و آمریکا موضوع هسته ای نیست.

وی ادامه داد: همچنین مسأله حقوق بشر هم نیست چرا که در خط مقدم نقض حقوق بشر آمریکایی ها قرار دارند، موضوع اختلاف تروریسم هم نیست چون آمریکایی ها تروریست پرور هستند بلکه مشکل دشمنان انقلاب، حاکمیت اسلام است.

آیت الله خاتمی تأکید کرد: حضور صاحبان عمامه های نور و هدایت در پایگاه علم و فضیلت پیام آشکار دارد که حوزه های علمیه تا آخر از نظام دینی و اسلامی حمایت می کند و پای آرمان های انقلاب اسلامی ایستاده است.

وی با اشاره به سخنان خبثانه رییس جمهور آمریکا، عنوان کرد: آنچه ترامپ ابراز کرد دارای ظاهر و باطنی بود، ظاهر سخنان رییس جمهور آمریکا دروغ و افترا بود اما باطن این سخنان روحیه استکباری، فرعونی و خودبزرگ بینی آنان را نشان می دهد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: مبارزه با طاغوت رسالت انبیا و اهل بیت(ع) است، حوزه علمیه هم راه مقدس انبیا را دنبال می کند و به فضل خدا همانند گذشتگان که انقلاب را به رهبری امام سامان دادند، با طاغوت های دنیا مبارزه خواهد کرد.

وی اضافه کرد: کفر یک مجموعه واحد است، آنچه در آمریکا می گذرد گویای این واقعیت است که همه جمهوری خواهان و دموکرات ها  یک مجموعه واحد هستند، همچنین اتحادیه اروپا هم مورد اعتماد  نیست که برخی خوشحال هستند که اتحادیه اروپا از برجام حمایت می کند.

آیت الله خاتمی با بیان این که اگر قرار باشد اتحادیه اروپا بین ایران و آمریکا قرار گیرد قطعا جانب آمریکا را خواهد گرفت، خطاب به برخی مسؤولان گفت: 4 سال آمریکا و آمریکا گفتن و 4 سال بزک کردن چهره آمریکا کافی است و این ملت را دوباره به دام  اروپا نیندازید.

وی افزود: برخی سخنان ما را تحریف نکنند، ما نمی گوییم تعامل با اروپا وجود نداشته نباشد، جمهوری اسلامی با تمام جهان غیر از آمریکا و اسرائیل تعامل دارد اما نباید به آنها دل بست و امیدوار به آن ها بود، امید مسؤولان باید به خدا و مؤمنان خداجو باشد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنان رییس جمهور آمریکا مبنی بر مرگ بر آمریکا و اسرائیل گفتن ملت ایران، اظهار داشت: حق آمریکایی ها این است که این شعار هر روز در کشور پر طنین تر شود، این شعارها به دلیل جنایاتی است که این رژیم مستکبر انجام می دهد و بحرین و یمن را به چه روزی در آورده اند؟

وی ادامه داد: حق آمریکا این است که ملت های عالم هر چه باشکوه تر شعار مرگ بر آمریکا دهند، شعار مرگ بر آمریکا ریشه قرآنی دارد و تجلی برائت ملت از دشمنان دین، اسلام، انقلاب و یزید زمان است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که رییس جمهور آمریکا در سخنرانی مداخله جویانه خود فضولی هایی انجام داد که در شأن انسان ها عیاش است، ابراز داشت: ترامپ درباره موشک های بالستیک و قاره پیما دارد، باید گفت قرآن کریم دستور داده که مسلمانان باید از هر نیرویی در قدرت برای مقابله با دشمنان استفاده کنند.

وی عنوان کرد: باید در برابر گرگ هایی همانند ترامپ و دولت آمریکا مسلح به انواع سلاح های دفاعی از جمله موشک ها باشیم، خوشبختانه مسلح هستیم و آن را تقویت خواهیم کرد، ما تنها سراغ بمب اتم نمی رویم نه به خاطر این که از دشمنان بترسیم بلکه برای این که دین و پیامبر می فرماید سلاح کشتار جمعی نداشته باشید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: خوشبختانه خبرهای خوش فراوان است، ملت بازوان پرتوانی دارد که واکنش در برابر تجاوز دشمن به دقیقه نخواهد رسید، ترامپ گفته است باید بازرسی از مراکز نظامی صورت گیرد، این خوابی است که هرگز تعبیر نخواهد شد ملت ایران قلم پای هر بیگانه ای را که به مراکز نظامی برسد را خواهند شکست.

وی اضافه کرد: مراکز نظامی ناموس یک ملت هستند و انسان با غیرت ناموس خود را در اختیار اجانب قرار نخواهد داد؛ مقامات آمریکایی از مذاکره مجدد سخن می گویند اما باید به آن ها گفت که شما در مذاکرات اول چه غلطی کردید که مذاکره دوم در کار باشد، آمریکایی ها تمام عهدها و قرارها را زیر پا گذاشتند و به هیچ عهدی پایبند نبودند.

آیت الله خاتمی با بیان این که مستکبران به ویژه آمریکا باید بداند که ملت ایران و مسؤولان مطلقا مذاکره دیگری نخواهند داشت، گفت: آمریکایی ها درباره دیکتاتوری ایران سخن می گویند در حالی که نظام آمریکا مصداق بارز دیکتاتوری است.

وی افزود: در پرونده سیاه آمریکا حمایت از پهلوی دیکتاتور و صدام وجود دارد، واقعا خنده دار است که دیکتاتور جهانی دیکتاتور بودن را به ایران اسلامی نسبت می دهد، امروز نیز آمریکا از رژیم های دیکتاتوری همانند عربستان حمایت می کند که رنگ انتخابات را ندیده است، در حالی که بعد از انقلاب در ایران بیش از 30 انتخابات برگزار شده است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ترامپ در نطق خود متعرض سپاه پاسداران شد که مظهر عزت و عظمت ملت ایران است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بعد از حادثه مجلس فرمودند کسانی که این تعرض را دشتند تودهنی خواهند خورد تنها 4 ساعت بعد موشک های سپاه به مقر داعش در دیرالزور خورد.

وی ادامه داد: امام فرمود اگر سپاه نبود کشور نبود، رهبر معظم انقلاب فرمودند که سپاه پاسداران دارای شأن معنوی و انقلابی و فرزند انقلاب است، خوشبختانه این روزها وفاقی در حمایت از سپاه می بینیم، حوزویان نیز با تمام وجود از این فرزندان غیور ملت حمایت می کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع)، ابراز داشت: حضرت فرمودند خدا دشمنان را احمق قرار داده است، رییس جمهور بی سواد آمریکا خلیج همیشه فارس ایران را خلیج جعلی عربی خواند در حالی که بر سنگ قبر مرده های آنان از عبارت خلیج فارس استفاده شده است.

وی عنوان کرد: اگر تاکنون تنها مسلمانان مرگ بر آمریکا می گفتند امروز تمام کسانی که عرق وطنی و ملی دارند و ایران را دوست دارند با هر مذهب و سلیقه ای مرگ بر آمریکا می گویند، رییس جمهور آمریکا به تعبیر متخصصان روانی آمریکا فردی روانی است و باید معاینه شود، ترامپ بدش نمی آید که به او دیوانه گفته شود، می گوید دیوانه است تا دیگران را بترساند و بگوید که کارهای او قابل حساب نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر رییس جمهور آمریکا با ملت بزرگ ایران در مصاف بیفتد قبل از این که نزدیک شود شاخ او شکسته خواهد شد، نسخه شفابخش ملت که تاکنون جواب داده، مقاومت است.

وی اضافه کرد: نسخه فرهنگ عاشورا و نسخه عزت بخش هیهات مناالذلة جواب می دهد، تا فرهنگ عاشورا و رهبر عاشورایی همانند حضرت آیت الله امام خامنه ای و همچنین خط امام راحل را داریم به یاری خدا روی ذلت را نخواهیم دید./1323/۲۰۱/ح

ارسال نظرات